وزیر آموزش و پرورش گفت: اساس بی‌عدالتی‌ها در نابرابری فرصت‌های آموزشی در جامعه است و وقتی از سواد صحبت می‌شود یعنی همان آموزش عمومی مدنظر است و آموزش عمومی وقتی پایان می‌یابد که فرد می‌تواند روی پای خود بایستد.

به گزارش مرور نیوز،  محسن حاجی میرزایی ، وزیر آموزش و پرورش صبح امروز دوشنبه ۲۱ بهمن در دیدار با کارکنان سازمان نهضت سوادآموزی که در محل این سازمان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب گفت: حدود بیست سال است که از سازمان نهضت سوادآموزی دور شده‌ام اما همواره بخشی از من در همین سازمان بوده است و با تمام وجود به مأموریت خودم در سوادآموزی اعتقاد دارم و جز درخشان‌ترین دوره‌های خدمتم بوده است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مأموریت‌های آموزش‌وپرورش آموزش عمومی است که جز حقوق ملت است، گفت: آموزش عمومی یعنی همه آنچه یک نفر برای نقش‌آفرینی، مشارکت در جامعه، دفاع از حقوق و حمایت از استقلال و شرف خود و کشورش نیاز دارد.

وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه موظف هستیم همه ملت ایران را به این مرحله برسانیم، اظهار کرد: تصور اشتباهی است که همه در آموزش‌ و پرورش تلاش می‌کنند که دانش آموزان به کنکور و دانشگاه برسند.

وی افزود: آموزش عمومی مجموعه مهارت‌های پایه‌ای است که برای زیستن، به زیستی و مشارکت در سازندگی جامعه لازم است.

وزیرآموزش‌وپرورش گفت: در آموزش‌وپرورش جمعیتی داریم که در مسیر آموزش و روش ما قرار دارند که از پایه اول تا دوازدهم ثبت‌نام می‌کنند.

وی با بیان اینکه اساس بی‌عدالتی‌ها در نابرابری فرصت‌های آموزشی در جامعه است، افزود: وقتی از سواد صحبت می‌شود یعنی همان آموزش عمومی مدنظر است و آموزش عمومی وقتی پایان می‌یابد که فرد می‌تواند روی پای خود بایستد و باید تمام ملت ایران را به حدی از صلاحیت و توانمندی برسانیم.

 وزیرآموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه اولویت یافتن موضوعات دیگر اساس ساختار آموزش‌وپرورش را دچار آسیب کرده است، گفت: سازمان نهضت سوادآموزی جز راهبردی‌ترین سازمان‌های ایران است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: تحقق عدالت مستلزم حیات این سازمان است و آموزش بزرگ‌سالان آموزش قشری است که در مسیر آموزش رسمی ما نیستند.

وزیرآموزش‌وپرورش در پایان با طرح این پرسش که چرا علیرغم تمام تلاش‌ها و دستاوردهای بزرگ این مأموریت در باسواد کردن همه ایرانیان ناتمام مانده است، برای این سازمان دررسیدن به مأموریت‌هایش آرزوی موفقیت کرد.

شایان‌ذکر است؛ در این نشست تعدادی از مدیران و کارشناسان سازمان نهضت سوادآموزی، به بیان پیشنهادها و نظرات خود پرداختند و چالش‌ها و فرصت‌های موجود را به گفت‌وگو گذاشتند.