وزیر بهداشت گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا دانشجویان بازگشته از شهر ووهان به کروناویروس جدید، نداشته‌ایم، اما با این حال روند قرنطینه ۱۴ روزه آنها در حال سپری شدن است.

به گزارش مرور نیوز،  سعید نمکی ، وزیر بهداشت در حاشیه مراسم رونمایی از پایگاه برخط بیمه‌شدگان درمان کشور با حضور در جمع خبرنگاران مبنی بر اقدامات صورت گرفته برای آزمایش ویروس کرونا از دانشجویان بازگشته از شهر ووهان چین که اکنون در قرنطینه هستند، گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به کروناویروس جدید، نداشته‌ایم، اما با این حال روند قرنطینه ۱۴ روزه آنها در حال سپری شدن است. روزانه آزمایش‌های مکرری از آنها گرفته می‌شود که نشان می‌دهد هیچ یک مشکوک به ابتلا به کروناویروس نیستند. در صورتی که تا دو هفته آینده بتوانیم به همین منوال پیش برویم می‌توانیم ادعا کنیم فاز اول ابتلا به کرونا ویروس جدید را به خوبی مدیریت کرده‌ایم.

* ۳۶ مبداء ورودی کشور مجهز به اسکنر شدند

نمکی ادامه داد: اکنون ۳۶ مبداء ورودی به کشور مجهز به اسکنر شدند و ورود و خروج مسافران را کنترل می‌کنیم. پروازها از چین نیز به امروز صورت نگرفته است.

وزیر بهداشت درباره محل قرنطینه دانشجویان ایرانی بازگشته از چین و چگونگی ضدعفونی این محل نیز گفت: تمام زباله‌هایی که از مرکز قرنطینه دانشجویان جمع آوری می‌شود به روشی کاملا علمی معدوم سازی می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: شایسته است از جناب آقای آذری جهرمی - وزیر محترم ارتباطات تشکر کنم چرا که ایشان اولین کسی بود که در زمینه‌ کنترل و پیشگیری از بروز کروناویروس همراه ما شد و در زمینه اطلاع‌رسانی به مردم، پیام‌ها را از طریق پیامک به مردم ارسال کردند.