دادستان کل کشور گفت: مردم باید مواضع حق را بشناسد و بدانند نگاه به غرب جز خسران برای مردم نتیجه‌ای ندارد و ما تاکنون از مذاکره با آمریکا هیچ سودی نبرده‌ایم.

به گزارش مرور نیوز،  حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری ، دادستان کل کشور در حرم مطهر حضرت معصومه (س) در جمع راهپیمایی‌کنندگان 22 بهمن در قم گفت: شهر قم، خاستگاه انقلاب اسلامی است و بیش از 40 سال است هر گاه احساس حضور در صحنه وجود داشت و لازم بوده، مردم قم در مناسبت‌ها به صورت خودخوش و یا با اشاره‌ای از سوی سکان دار حکیم انقلاب حضوری حماسی در صحنه داشته‌اند.

دادستان کل کشور افزود: ملت ایران، با حضور خود در این حماسه بزرگ، نقشه های شوم دشمن را نقش بر آب و توطئه های دشمن را خنثی کرده‌اند، راهپیمایی 22 بهمن، حضوری حماسی و جریان ارزشمند مردمی در حمایت از نظام جمهوری اسلامی است.

وی بیان کرد: مردم ایران با حضور خود، دین خدا و ارزش های الهی قرآن را در این سرزمین ولایی زنده نگاه می‌دارند، حضور حماسی مردم در 22 بهمن و در طول چهل و یک سال از پیروزی انقلاب، تلاش دشمن و توطئه های استکبار را به یک باره نابود کرده است.

حجت‌الاسلام منتظری خاطرنشان کرد: به تعبیر زیبای رهبر حکیم، حضور حماسی مردم در تجلیل از سردار شهید در سراسر کشور و در شهرهای 5 گانه‌ای که در تشریح پیکر شهید بزرگوار حماسه بزرگی آفرید و این خرج موشکی بود که به مرکز نظامی امریکا به عین الاسد شلیک شد.

وی اظهار کرد: این حضور، پیام بزرگی را به استکبار و دشمنان انقلاب میرساند و توطئه های دشمن را در عرصه های مختلف نابود می کند.

دادستان کل کشور گفت: امسال 22 بهمن با چهلمین روز شهادت سردار شهید بنده مجاهد و مخلص فی سبیل‌الله و دلداده ولایت و ذوب شده در مسیر خدمت به مردم و انقلاب تقارن یافته و برادران و خواهران در راهپیمایی 22 بهمن،چهلم شهادت این سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را زنده نگاه داشتند.

وی افزود: آن چه او را حاج قاسم سلیمانی کرد، اخلاص و ولایت‌مداری بود، دنیا انگشت به دندان، متحیر است که این چه عنصر و دلداده و عامل موثری بود که شهادتش موجب شد این ملت چنین صحنه‌های را آفریدند که تاریخ نمونه‌ای برای آن نمی‌تواند پیدا کند.

* حاج قاسم سلیمانی یکی از مصادیق مجاهد فی سبیل‌الله بود

حجت‌الاسلام منتظری بیان کرد: در کشور ما جز در تشییع امام راحل نمی‌توان این حضور حماسی را در تشییع را پیدا کرد، حاج قاسم سلیمانی با خدا بیعت بست و یکی از مصادیق مجاهد فی سبیل‌الله بود، کسی که با خدا معامله کند، خداوند متعال نیز این گونه محبت او را در دلها جای می‌دهد.

وی اظهار کرد: قبل از این حادثه، برخی با زوایایی از زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی آشنایی داشتد اما یک حادثه، دلها را متوجه این شهید کرد؛ حاج قاسم سلیمانی امروز به عنوان یک مکتب شناخته می‌شود نه به عنوان یک شهید؛ وی تاثیر زیادی بر دل‌های مردم داشت و حتی کسانی که ارتباط تنگاتنگی با معارف دین و انقلاب نداشتند نیز دلهایشان متحول شد.

دادستان کل کشور ادامه داد: ثمره خون شهیدان و حاج قاسم سلیمانی، یکپارچگی و حضور حماسی مردم است، این حضور و حرمت نگاه داشتن شهید سلیمانی، ارزش زیادی دارد و حراست و صیانت از انقلاب با این حضور، تضمین شده است.

وی عنوان کرد: حضور حماسی مردم، عامل اقتدار و قوت است، رهبری فرمودند باید قوی باشیم تا جنگی نشود، باید در دل آحاد ملت که دل به زندگی با امنیت و اقتدار و مسالمت‌آمیز در این کشور بسته‌اند نقش ببندد.

حجت‌الاسلام منتظری تصریح کرد:اگر امت اسلامی در برابر دشمن قوی بود شاهد این جنایات در کشورهای اسلامی نبودیم چرا باید این جنایات در در سایر مناطق اروپا، شرق آسیا، منطقه آفریقا و بسیاری از نقاط جهان کمتر اتفاق می‌افتد اما در غرب آسیا شاهد این همه جرم و جنایت هستیم.

وی اظهار کرد: دشمن برای ضربه زدن به‌نظام جمهوری اسلامی و خصوصاً برای ضربه زدن به محور اصلی این نظام، یعنی جایگاه ولایت فقیه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند و به دنبال از بین بردن ستون خیمه است.

دادستان کل کشور عنوان کرد: به گفته امام علی(ع) در فرازی از نهج‌البلاغه، سه خصلت موجب پیروزی می‌شود که شامل بصیرت، صبر در برابر مشکلات و عالم بودن به مواضع حق است.

* مردم باید مواضع حق را بشناسد

وی بیان کرد: امروز یکی از آسیب‌های جدی کشور انحراف افکار مردم توسط برخی از تبلیغات است، مردم باید مواضع حق را بشناسد و بدانند نگاه به غرب جز خسران برای مردم نتیجه‌ای ندارد و ما تاکنون از مذاکره با آمریکا هیچ سودی نبرده‌ایم.

حجت‌الاسلام منتظری عنوان کرد: کشوری چون عربستان که وارد حلقه حمایت آمریکا شده است تا چه حد پیشرفت کرده است، این کشور اسلامی کارش به‌جایی رسیده که یک عنصر خبیث مثل ترامپ او را به گاو شیرده تعبیر می‌کند.

وی ادامه داد: موضع حق و امام و رهبری و ولایت، پیشرفت کشور و رفع مشکلات است، مدیریت کشور باید جهادی شود، اگر بخواهیم مشکلات در حوزه اقتصادی و فرهنگی حل شود تنها راه این است مدیران اجرایی، مدیران جهادی باشند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: در قدرت نظامی انقلاب اسلامی در جایگاهی قرار گرفته که آمریکای جنایتکار نتوانسته با آن به مقابله کند، چرا باید کشوری که در حوزه نظامی و دفاعی و علمی قوی است در حوزه اقتصادی و فرهنگی بلنگد، آیا دلیلش این نیست که از مواضع رهبری معظم انقلاب فاصله گرفته‌ایم؟

وی گفت: دولتمردان اقتصاد با لباس اتوکشیده نمی‌توانند مشکلات اقتصادی را حل کنند، باید مدیریت در دست مدیران جهادی باشد تا بتوان مشکلات اقتصادی را حل کنیم، بارها رهبری مساله اقتصاد مقاومتی را مطرح می کنند اما مورد توجه مسئولان قرار نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام منتظری با تاکید بر حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این حضور حماسی در پای صندوق‌های رأی و انتخاب درست توسط مردم موجب تشکیل مجلسی قوی و در تراز جمهوری اسلامی تشکیل شود، مردم باید بدانند چه کسانی را به مجلس می‌فرستند.

وی گفت: شورا نگهبان اعلام کرد 60 نماینده فعلی ما صلاحیت شان احراز نشده است؛ حرفهایی داریم که نمی توان در تریبون های باز بیان کرد چرا که دشمن سواستفاده می کند.