وزیر آموزش و پرورش در خصوص زمان تسویه معوقات حق التدریس ها گفت: همه تلاشمان این است که معوقات را قبل از پایان سال بپردازیم.

به گزارش مرور نیوز،  محسن حاجی میرزایی ، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه آیین بازگشایی مدرسه دخترانه خیرساز مولود اسلامیه در منطقه 8 آموزش و پرورش تهران در خصوص زمان تسویه معوقات حق التدریس ها اظهار کرد: همه تلاشمان این است که معوقات را قبل از پایان سال بپردازیم. همکاران فرهنگی ما حقوقشان را در ماه دریافت کرده اند، اما برخی به علت کمبود معلم اضافه تدریس داشته اند و ساعاتی بیشتر تدریس کرده اند که متاسفانه در سال جاری هنوز پرداخت نشده و از سازمان برنامه قول گرفتیم که به سرعت منابع لازم تامین شود.

وی افزود: برخی خریدخدمتی هستند که از طریق ارتباط با مجموعه و شرکت هایی که این مدارس را اداره می‌کنند حقوقشان به طور کامل پرداخت نشده و ما باید تعهداتمان را در قبال شرکت ها و آنها باید تعهداتشان را در قبال معلمان ایفا کنند. امیدواریم همه این تعهدات و بخشی از مطالبات اداری کارکنان را تا آخر سال تسویه کنیم. 

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره تعیین تکلیف استخدامی آموزشیاران نهضت سواد آموزی نیزگفت: در مورد آموزشیاران مشکل جدی وجود ندارد. بخش عمده ای میتوانند در آزمون درنظر گرفته شده شرکت کنند و اگر موفق شدند یک دوره یکساله آموزش می بینند. این آزمون هفته آینده برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اخیرا پرونده این افراد تکمیل و زمانبندی تعیین شده است. اما درباره مربیان پیش دبستانی آنها که حقوقشان را از آموزش و پرورش دریافت کرده اند و از قبل سال91 با ما همکاری کرده اند مشمول میشوند. اما آنها که از ما ابلاغ نداشته و یا حقوقشان را از ما دریافت نکرده اند و بعد از سال 91 با ما همکاری دارند مشمول نیستند. اینها باید در آزمون های استخدامی عمومی باید شرکت کنند.