دوماه از حادثه مسموم شدن و فوت خانواده پزشک مشهور تبریزی می‌گذرد. روزهای نخست همه از شنیدن این خبر شوکه شدند وهیچ‌کس هرگز تصورش را هم نمی‌کرد که بعد از مدتی خود پزشک مظنون و متهم به قتل خانواده‌اش شود.

به گزارش خبرنگار مرور نیوز، نسخه خوش خطی  پزشک تبریزی در شبکه های مجازی  دیده شد تا جایی که لقب پزشک خوش خط به وی داده شد. موضوع زمانی جالب می شود که بعد از مدتی نسخه دیگر از پزشک خوش خط در فضای مجازی منتشر شد و او از همکاران داروخانه خواسته بود که بدون اینکه بیمار بفهمد هزینه داروها را از او نگیرند یا اینکه این پزشک شنیدن آواز استاد شجریان و سالار عقیلی را برای بیمارش تجویز کرده بود. تا اینکه شنبه 17 مهر ماه خبر مسومیت با خوردن غذای نذری آلوده، پنج عضو خانواده پزشک تبریزی که شامل همسر، مادر، پدر، برادر و مادربزرگ به گوش رسید که در نهایت همسر و مادربزرگ پزشک، پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند.

بلافاصله بعد از اعلام شدن مسمومیت و فوت دو نفر از اعضای این خانواده، زمزمه هایی مبنی بر اینکه مردی با مراجعه به درمانگاه محل فعالیت دکتر (درمانگاه تیموری تبریز) از او درباره تعداد اعضای خانواده‌اش سوال پرسیده و روز بعد هم برایشان غذای نذری می برد.

پزشک نیز پس از بردن غذاها به خانه، برای انجام کاری از منزل خارج شده اما در بازگشت با پیکرهای نیمه‌جان مادربزرگ، پدر، مادر، برادر و همسر روبرو می شود که با وجود تلاش پزشکان ابتدا مادربزرگ و سپس همسر جوان، جان خود را از دست می دهند.

تسلیت وزیر بهداشت  و دستور پیگیری به ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز

حسن هاشمی وزیر بهداشت نیز در پیامی درگذشت همسر و مادربزرگ پزشک تبریزی را به وی تسلیت می گوید و بر پیگیری دلیل این حادثه تاکید می کند. وزیر بهداشت از دکتر صومی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز می خواهد به عنوان نماینده وزیر، پیگیری علت وقوع این حادثه را تا حصول نتیجه نهایی برعهده داشته باشد.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت شبانه وارد تبریز شد

ایرج حریرچی، قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت نیز به دنبال این حادثه، شبانه و به نمایندگی از سوی وزیر بهداشت راهی تبریز می شود و با عیادت از پدر، مادر و برادر پزشک ۳۲ ساله ضمن همدردی با خانواده آنها می‌گوید: از تمامی بویژه رسانه ها می خواهم از هرگونه گمانی زنی و قضاوت های شتابزده در این باره خودداری کرده و اجازه دهند دستگاه های امنیتی و قضایی ابعاد اصلی این حادثه را کشف کنند. دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم از طریق مقامات استانی پیگیر این حادثه است و دستگاه های امنیتی و قضایی استان نیز در حال بررسی موضوع هستند.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز: خانواده پزشک تبریزی با غذای آلوده مورد سوءقصد قرار گرفتند

سیدجمال حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز درباره این پرونده گفت: مسمومیت غذایی این خانواده مشخص و قطعی شده است، بنابراین خانواده پزشک جوان تبریزی به دلایل مشکوک و با غذای آلوده‌ مورد سوءقصد قرار گرفته‌اند.

پزشکی قانونی آذربایجان شرقی: غذا مسموم بوده است

بعد از بررسی و گرفتن نمونه، روابط عمومی پزشکی قانونی آذربایجان شرقی اعلام می کند که نمونه‌های سم‌شناسی و آسیب‌شناسی از جسد مادربزرگ پزشک گرفته شده و در حال بررسی است اما اینکه غذای مسموم بوده، تقریبا حتمی است.

مطابق نظریه پزشکی قانونی علت فوت دو نفر از اعضای خانواده این پزشک مسمومیت با سم فسفین (قرص برنج) بوده است.

دادستان تبریز: مسمومیت با «غذای نذری» منتفی است

خلیل‌الهی  دادستان تبریز با اعلام صدور نظریه پزشکی قانونی درباره علت فوت همسر و مادربزرگ پزشک تبریزی گفت: این پزشک به نذری‌نبودن غذاها اعتراف کرده است. اساسا موضوع مسمومیت با غذای نذری در این پرونده صددرصد منتفی و به هیچ وجه موضوع غذای نذری مطرح نبوده است، غذاها از یکی از رستوران‌های تبریز خریداری شده است و بر اساس تحقیقات پرونده و بررسی محتوای دوربین‌های حاضر در محل، نحوه خرید غذا مشخص شده است.

رئیس پزشکی قانونی کشور: خانواده صلحی با سم فسفین (قرص برنج) مسموم شدند

بر اساس اعلام نظر پزشکی قانونی خانواده وی بر اثر قرص برنج که در غذا استفاده شده بود، فوت کردند و به احتمال قوی  پزشک قاتل است، البته این امر بحث قضایی است که باید پیگیری شود و کار پزشکی قانونی در این زمینه تمام شده است.شواهد و دوربین ها نشان می‌دهد که غذا از رستوران تهیه شده بود.

پزشک مشهور تبریزی به اتهام قتل خانواده‌اش بازداشت شد/ صلحی اعتراف به قتل کرد

پزشک تبریزی به علت اتهام به قتل خانواده‌اش در بازداشت به سر برده و تحت بازجویی قرار گفته است، در واقع علیرضا صلحی که ادعا می شد همسر و مادربزرگش بر اثر خوردن غذای نذری فوت کرده‌اند، به دست داشتن در قتل این دو اعتراف کرده است.

رئیس پلیس آگاهی : پزشک تبریزی همچنان در بازداشت/تکلیف پرونده مشخص است

سردار محمدرضا مقیمی درباره آخرین وضعیت پرونده پزشک تبریزی که متهم به قتل اعضای خانواده خود بود، گفت: این پرونده در آذربایجان شرقی به عنوان یک پرونده دارای اولویت مطرح شده است و پلیس استان مشغول بررسی ابعاد مختلف قتل رخ داده در این پرونده هستند.

وی افزود: همانطور که بررسی‌ها نشان داد به هیچ وجه موضوع غذای نذری در این پرونده مطرح نبوده است و غرض شخصی بوده و حادثه‌ای در کار نبوده است. در واقع این پرونده برای پلیس مشخص شده است و تحقیقات بیشتر به همراه مستندات لازم در این پرونده وجود دارد و انگیزه متهم در حال بررسی است. این پزشک تبریزی همچنان در بازداشت به سر می‌برد. برخی از ابعاد این پرونده نیاز به اعتراف  یا اقرار وجود دارد که امیدواریم هر چه سریعتر و با جمع‌آوری مستندات بیشتر، تکلیف این پرونده نهایی شود.

به گفته رئیس پلیس آگاهی، بر اساس پیگیری‌های انجام شده و با توجه به نوع وقوع قتل و تناقضات موجود در اظهارات پزشک تبریزی، این فرد در حال حاضر اصلی‌ترین مظنون است. پلیس کماکان به دنبال مشخص کردن تمام ابعاد این پرونده بوده و گرچه به اطلاعات خوبی درباره انگیزه وقوع این قتل به دست آمده است ولی توضیحات تکمیلی تا روشن شدن تمام موضوع ادامه دارد.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای: بازداشت پزشک تبریزی به اتهام قتل 

سخنگوی قوه قضائیه در بیست و سوم آبان اسمال در مصاحبه مطبوعاتی خود  در رابطه با پرونده پزشک متهم به قتل در آذربایجان‌شرقی گفته بود: در دهه اول محرم بود که خبر مسمومیت دو تن از اعضای پزشک خیر در آذربایجان شرقی و فوت این دو نفر در فضای مجازی منتشر شد که با انجام تحقیقات، ارائه مدارک و اعتراف پزشک مشخص شد که غذا نذری نبوده و دوربین‌های رستوران نشان داد که این پزشک غذا را از بیرون تهیه کرده است.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای افزود:‌ این پزشک اکنون به اتهام قتل بازداشت است، اما در مورد چند مطلب، شک و شبهه وجود دارد. اول اینکه، چرا گفته غذا نذری بوده و سپس به دروغ خود اعتراف کرده است و دیگر مورد اینکه چرا پزشک به عنوان یک فرد خیر معرفی شده که بیماری را به داروخانه می‌فرستد تا داروی رایگان بگیرد. ما در بررسی‌ها به این نتیجه رسیده‌ایم، اصلاً بیماری به داروخانه نرفته و نسخه‌ای هم وجود ندارد و این اقدام یکی از بستگان نزدیک پزشک بوده است.

وی با اشاره به اینکه مطلبی مبنی بر جنون پزشک مطرح نشده، گفت: سم موجود در بدن فوتی‌ها در باقی‌مانده غذا وجود داشته است.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی:  با توجه به مدارک پزشک تبریزی مظنون اصلی قتل خانواده‌اش است

صابر عباس‌زاده نیز دوم آذر ماه با تشریح آخرین وضعیت پرونده قتل همسر و مادر بزرگ پزشک گفت: در این رابطه در همان روزهای اولیه با دلایل و مدارک کافی پرونده را تحویل مقام‌های قضایی دادیم، در واقع براساس دلایل و مدارک این پرونده مظنون اصلی این پرونده خود پزشک بوده است.

عباس‌زاده در پاسخ به این سئوال که آیا افراد دیگری نیز در این ارتباط دستگیر شده‌اند یا نه، گفت: به غیر خود پزشک شخص دیگری در این ارتباط دستگیر نشده چون براساس دلایل و مدارک کافی مضنون اصلی قتل‌ها خود او است. پرونده در حال حاضر در دادگستری استان حال رسیدگی است.