مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی روز سه‌شنبه در پاره‌ای از مناطق شمال شرق، شمال غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت و طی روز چهارشنبه به تدریج با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، بارش در استان‌های واقع در نوار غربی آغاز می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده گفت: با توجه به آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی از بعد از ظهر امروز (27 بهمن‌ماه) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب ابتدا در این مناطق و به تدریج در غرب کشور شاهد بارش برف خواهیم بود. همچنین از اواخر وقت با شمالی‌ شدن جریان‌ها روی غرب دریای خزر بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما در گیلان و اردبیل آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: طی روز دوشنبه (28 بهمن‌ماه) این سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده در دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و شمال شرق فعال است و بارش باران کل سواحل شمالی را فرا می‌گیرد و در اواخر وقت فردا از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

به گفته ضیاییان طی روز سه‌شنبه (29 بهمن‌ماه) در پاره‌ای از مناطق شمال شرق، شمال غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت و طی روز چهارشنبه (30 بهمن‌ماه) به تدریج با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، بارش در استان‌های واقع در نوار غربی آغاز می‌شود و از بعد از ظهر و اوایل شب دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که فعالیت این سامانه طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه (1 و 2 اسفندماه) در نیمه غربی و شمال شرق کشور خواهد بود، تصریح کرد: طی روز شنبه بارش پراکنده در شرق و شمال شرق کشور داریم.

ضیاییان اضافه کرد: از بعد از ظهر روز چهارشنبه (30 بهمن‌ماه) برای استان‌های واقع در جنوب غرب و طی روز پنج‌شنبه (1 اسفندماه) برای جنوب غرب، جنوب، مرکز، شرق و شمال شرق و طی روز جمعه (2 اسفندماه) در جنوب، مرکز، شرق و شمال شرق وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین از بعدازظهر روز پنج‌شنبه تا ظهر روز جمعه مرکز و شمال خلیج فارس مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره‌ وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (28 بهمن‌ماه) ابری در بعضی ساعات بارش باران و گاهی وزش باد با حداقل دمای سه و حداکثر دمای هشت درجه سانتیگراد و طی روز سه‌شنبه (29 بهمن‌ماه) نیز کمی ابری در بعدازظهر وزش باد با حداقل دمای دو و حداکثر دمای 11 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.