مدیر کل تعزیرات حکومتی شهر تهران از کشف ۵۰ هزار مورد ماسک از داروخانه‌ها و توزیع سریع آن در میان مردم سخن گفت و اعلام کرد: در مورد مواد ضد عفونی کننده کمبود بالا و تخلف اتفاق نیفتاد.

به گزارش مرور نیوز،  محمدعلی اسفنانی ، مدیر کل تعزیرات حکومتی شهر تهران در مصاحبه با رادیو گفت وگو درخصوص کنترل بازار مایحتاج و اقلام لازم برای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا گفت: به محض اینکه اعلام شد امکان شیوع وجود دارد و ماسک، ژل و اسپری ضد عفونی کننده مورد نیاز است، بلافاصله به این حوزه ورود کردیم و ضمن هماهنگی با بازرسان دانشگاه علوم پزشکی چندین واحد گشت را به سطح شهر اعزام کردیم.

وی افزود: در همان ابتدا به چند مورد برخوردیم و مردم عزیز نیز تماس‌هایی با ما داشتند، همچنین عدم عرضه کالا مطرح بود و به هر داروخانه‌ای که مراجعه می‌کردیم، بسیاری از عرضه امتناع می‌کردند یا گران‌تر از قیمت واقعی اقدام به فروش می‌نمودند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران از کشف ۵۰ هزار مورد ماسک از داروخانه‌ها و توزیع سریع آن در میان مردم سخن گفت و اعلام کرد: در مورد مواد ضد عفونی کننده کمبود بالا و تخلف اتفاق نیفتاد.

اسفنانی افزود: روز گذشته انبار مهم و قابل توجهی از سوی همکاران شناسایی شد و لازم است از دادستان تهران، کلانتری‌های مربوطه و نیروی انتظامی تشکر کنیم.

وی اضافه کرد: در دانشگاه علوم پزشکی انباری با موجودی ۵۰۰ هزار ماسک شناسایی کردند و قرار است تحویل دانشگاه شود تا نسبت به توزیع اقدام کنند. همچنین در این انبار ژل و مواد ضد عفونی کننده به مقدار قابل توجهی یافت شد.

مدیرکل تعزیرات شهر تهران گفت: مردم حتما به توصیه‌های پزشکی توجه کنند، نه فضای مجازی چون در این فضا هیچ مبنای قانونی وجود ندارد و فقط آنچه مورد نیاز هست را تامین کنند.

اسفنانی با بیان اینکه هجوم برای خرید یک قلم کالا، توزیع را با مشکل مواجه می‌سازد، تصریح کرد: در عین حال ممکن است استفاده از یک قلم کالا اصلا ضرورتی نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: به جد خطاب به آنهایی که قصد بازی با سلامت مردم را دارند تاکید می‌کنم دست از این کارها بردارند والا برخورد تند و سختی با آنها خواهد شد.