پنجشنبه در خراسان رضوی شمال خراسان جنوبی بارش پراکنده رخ خواهد داد و سامانه به تدریج از کشور خارج می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، طبق نقشه‌های آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز (دوشنبه) سامانه بارشی در غرب، جنوب غربی، دامنه‌های البرز و زاگرس به هم سواحل دریای خزر فعال است.

بر اساس گزارش این نقشه‌ها بارش در غرب و جنوب غرب گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. در ارتفاعات البرز و زاگرس بارش به صورت برف خواهد بود و شدت بارش در استان‌های لرستان شمال خوزستان چهارمحال و بختیاری کهگیلویه و بویراحمد ایلام غرب اصفهان کرمانشاه مرکزی همدان و تهران بیشتر است.

چهارشنبه گستره فعالیت این سامانه بارشی علاوه بر مناطق یادشده شرق، شمال شرق و برخی مناطق جنوب کشور را فرا خواهد گرفت. پنجشنبه نیز در خراسان رضوی شمال خراسان جنوبی بارش پراکنده رخ خواهد داد و سامانه به تدریج از کشور خارج می‌شود.

روز جمعه و شنبه در اکثر مناطق کشور جوی آرام پیش بینی شده و بعد از ظهر یکشنبه به همراه گذر موج تراز میانی جو در شمال غرب و قرار باران و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین البرز و تهران بارش پراکنده رخ خواهد داد.

بر اساس نقشه‌های آینده‌نگری و هم‌دیدی طی دو روز آینده در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و از امروز تا جمعه خلیج فارس مواج و طوفانی خواهد بود.