مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی فردا (۸ اسفندماه) در خراسان رضوی و خراسان شمالی سبب بارش برف و باران می‌شود و در شمال خراسان جنوبی بارش پراکنده را به دنبال دارد. همچنین این سامانه از اواخر وقت فردا به تدریج از کشور خارج می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده گفت: با توجه به آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، سامانه بارشی مستقر در کشور امروز (۷ اسفندماه) در نوار غربی، دامنه‌های البرز و زاگرس، سواحل دریای خزر، شمال شرق و با شدت کمتر در مرکز، شرق و جنوب شرق فعال خواهد بود.

وی ادامه داد: بارش در غرب و جنوب غرب، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در ارتفاعات البرز و زاگرس و بخش‌هایی از شمال غرب به شکل برف در سواحل دریای خزر به شکل باران و در شمال شرق به شکل برف و باران پیش‌بینی می‌شود. همچنین شدت بارش در لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، کرمانشاه، ایلام، کردستان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که به تدریج از اوایل امشب از شدت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود، تصریح کرد: این سامانه فردا (۸ اسفندماه) در خراسان رضوی و خراسان شمالی سبب بارش برف و باران می‌شود و در شمال خراسان جنوبی بارش پراکنده را به دنبال دارد. همچنین این سامانه از اواخر وقت فردا به تدریج از کشور خارج می‌شود.

ضیائیان با اشاره به این‌که طی روزهای جمعه و شنبه (۹ و ۱۰ اسفندماه) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم است، تصریح کرد: از بعد از شنبه تا اواسط روز یکشنبه در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و به تدریج از بعدازظهر روز یکشنبه و طی روز دوشنبه در نوار شمالی و بخش‌هایی از غرب بارش باران و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف و در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش پراکنده خواهیم داشت.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی؛ طی دو روز آینده در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و طی همین مدت خلیج فارس به ویژه نیمه شرقی آن و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

وی در پایان درباره‌ی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۸ اسفندماه) صاف و حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۹ اسفندماه) کمی ابری تا نیمه ابری با حداقل دمای سه و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.