رییس شورای شهر تهران گفت: پویش جدیدی در شهرداری تهران برای حمایت از معیشت و اقتصاد مردم باید راه‌اندازی شود. روز گذشته روز سازمان‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها بود و می‌توان از این ظرفیت برای کمک به مردم در شرایط کنونی استفاده کرد.

به گزارش مرور نیوز،  محسن هاشمی ، رییس شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا گفت: در حال حاضر در شرایط خاصی هستیم و مردم دوران سختی را سپری می‌کنند. ویروس کرونا در تهران و تعدادی از شهرهای دیگر مردم را درگیر کرده که در این راستا از زحمتکشان مقابله با کرونا از جمله وزیر بهداشت، رئیس ستاد مقابله با کرونا، شهردار پایتخت و خانم خداکرمی تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه تا به حال اقدامات مناسبی جهت مقابله با کرونا انجام گرفته و خروجی‌های خوبی داشته‌ایم، گفت: بیماری کرونا سلامت جامعه را تهدید می‌کند ولی علاوه بر این کرونا اقتصاد و معیشت را نیز درگیر کرده و بسیاری از شهروندان همزمان با شب عید دچار آسیب‌های اقتصادی شده‌اند که در این جهت باید مراقبت‌های لازم به عمل آید.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: علاوه بر اینکه وزارت بهداشت و دستگاه‌های مرتبط اقدامات لازم را جهت حفظ سلامت مردم انجام می‌دهند، شهروندان نیز خود موظف به رعایت موازین بهداشتی هستند تا بتوانیم این دوران را پشت سر گذاریم.

هاشمی به نقش خیرین و سازمان‌های مردم نهاد جهت حمایت از مردم در شرایط اقتصادی کنونی اشاره کرد و گفت: پویش جدیدی در شهرداری تهران برای حمایت از معیشت و اقتصاد مردم باید راه‌اندازی شود. روز گذشته روز سازمان‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها بود و می‌توان از این ظرفیت برای کمک به مردم در شرایط کنونی استفاده کرد.

وی افزود: ستاد سمن‌های شهر تهران مسؤولیت آن بر عهده آقای نظری است و با هماهنگی شهرداری می‌توان جهت کاهش آسیب‌های ناشی از کرونا در حوزه اجتماعی و اقتصادی کمک کرد.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: برای حمایت از خانواده‌های مدیریت شهری نیز به دلیل اینکه در پیک این بیماری قرار داشته‌ایم تلاش شده با استفاده از دورکاری برخی از کارکنان اقدامات لازم را انجام داد.

هاشمی خاطرنشان کرد: از رسانه‌ها درخواست دارم که فضای پرتنش ایجاد نکنند و به نگرانی‌های مردم نیفزایند؛ چراکه استرس می‌تواند کاهش سیستم ایمنی بدن را به همراه داشته باشد، لذا اطلاع‌رسانی‌ها باید به روز دقیق و به دور از تنش انجام گیرد.