دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: در مرحله اول چندین مکان در نظر گرفته شده و مقرر شد دو سالن ورزشی ۵۰۰ متری توسط جمعیت هلال احمر تجهیز و در صورت نیاز در مرحله حاد بیماری که بیماران نیاز به قرنطینه ۱۴ روزه دارند، از این مکان‌ها استفاده شود.

به گزارش مرور نیوز،  محمودرضا پیروی ، دبیرکل جمعیت هلال احمر در حاشیه دیدار با هیات چینی، در خصوص تمهیدات هلال احمر برای مقابله با ویروس کرونا در جمع خبرنگاران گفت: روز گذشته در رشت جلسه‌ای با مسئولان استان گیلان داشتیم و پیش بینی شد که اگر در این استان با موج بیشتری از بیماری مواجه شویم، مکان مشخصی را برای قرنطینه بیماران در نظر بگیریم.

وی افزود: در مرحله اول چندین مکان در نظر گرفته شده و مقرر شد دو سالن ورزشی ۵۰۰ متری توسط جمعیت هلال احمر تجهیز و در صورت نیاز در مرحله حاد بیماری که بیماران نیاز به قرنطینه ۱۴ روزه دارند، از این مکان‌ها استفاده شود.

دبیر کل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه این اقدام با همکاری ستاد مبارزه با کرونا انجام می‌شود، گفت: به منظور انجام پیشگیری‌های لازم برای مقابله با شیوع کرونا در کشور اقدامات لازم انجام می‌شود، اما نکته اصلی رعایت بهداشت فردی از سوی مردم است.

وی درباره طرح جدید هلال احمر با عنوان طرح «دست یار» اظهار کرد: طرحی آغاز شده که جامعه هدف آن حاشیه نشینان هستند. در این طرح با فراخوان و کمک‌های مالی مردمی، به آموزش و پیشگیری در مناطق محروم از جمله حاشیه شهر‌ها می‌پردازیم و از آنجایی که زمینه ابتلاء به کرونا در این مناطق زیاد است، لذا برای حفظ سلامت این افراد و سایر مردم باید به عدم شیوع کرونا در مناطق حاشیه‌ای توجه داشته باشیم.