رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: طبق ابلاغیه ستاد کل نیرو‌های مسلح، در شش ماه اول سال ۹۹ زمان اعزام به سربازی تغییر کرده و قرار شد دیگر در تاریخ ۱۹ هر ماه اعزامی نداشته باشیم.

به گزارش مرور نیوز،  سردار تقی مهری ، رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا اظهار کرد: طبق ابلاغیه ستاد کل نیرو‌های مسلح، در شش ماه اول سال ۹۹ زمان اعزام به سربازی تغییر کرده و قرار شد دیگر در تاریخ ۱۹ هر ماه اعزامی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: بنابراین برابر این ابلاغیه تمامی اعزام‌ها در تاریخ یکم و دوم و سوم هر ماه انجام خواهد شد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه در گذشته مشمولان دارای مدرک دانشگاهی از فوق دیپلم تا دکتری در یک تاریخ و مشمولان دارای دیپلم و کمتر در تاریخ دیگر اعزام می‌شدند، گفت: مشمولان دارای تحصیلات دانشگاهی یعنی از فوق دیپلم تا دکتری در تاریخ یکم هر ماه و مشمولان دارای مدرک دیپلم و پایین‌تر در تاریخ سوم هر ماه اعزام خواهند شد.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان این که این تغییر تاریخ فعلا در نیمه اول سال اجرای خواهد شد گفت: برای نیمه دوم سال تاکنون تصمیمی اتخاذ نشده است.

سردار مهری درباره اعزام‌های فروردین ماه ۹۹ نیز گفت: در فروردین ماه ۹۹ هیچ اعزامی به خدمت سربازی نخواهیم داشت و افرادی که هم پیش از این دارای برگه اعزام به تاریخ ۱۹ فروردین بودند، اعزامشان به تاریخ‌های یکم و سوم اردیبهشت ۹۹ موکول شده است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره غربالگری و بررسی سلامت سربازان در عین اعزام به مراکز آموزشی نیز گفت: این رویه‌ایست که همیشه در نیرو‌های مسلح وجود داشته و سازمان وظیفه عمومی ناجا قبل از اعزام به سربازی وضعیت سلامت مشمولان را پیگیری و بررسی می‌کند.

وی تاکید کرد که مرجع اصلی اعلام اخبار مربوط به سربازی رسانه‌های معتبر و پایگاه وظیفه عمومی ناجا است و شهروندان می‌تواند در ساعات اداری با شماره تلفن ۰۹۶۴۸۰ نیز تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنند.

سردار مهری از مشمولان و خانواده‌های آن‌ها خواست که به مراکز وظیفه عمومی در سراسر کشور مراجعه نکرده و سوالات خود را به شکل غیر حضوری پیگیری کنند.