وزیر آموزش و پرورش گفت: ما دائما درباره آموزش مجازی ، بازخورد می‌گیریم و متناسب با بازخوردها واکنش نشان می دهیم و به تدریج آمادگی‌های ما در زمینه آموزش‌های مجازی بیشتر خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز،  محسن حاجی میرزایی ، وزیر آموزش و پرورش که در شبکه آموزش سیما حاضر شده بود در پاسخ به اینکه تعطیلی مدارس تا چه زمانی ادامه دارد؟ اظهار کرد: بر اساس اختیارات ستاد ملی مدیریت کرونا، وضعیت استان‌ها رصد و متناسب با شرایط پیش بینی شده درباره تعطیلات تصمیم گیری و اعلام می‌کنند.  

وی افزود: روز جمعه پیش رو درباره وضعیت هفته آینده مدارس تصمیم‌گیری خواهد شد که آیا مدارس تعطیل می‌شود یا خیر و حدود و بازه زمانی این تعطیلی در کدام استان ها خواهد بود.  

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما کاملاً با وزارت بهداشت و ستاد ملی هماهنگ هستیم و کار را پیش می‌بریم، تاکید کرد : به همکاران ما گفتیم بالاخره این حادثه دو یا سه هفته یا یک ماه دیگر تمام می‌شود و آنچه باقی می‌ماند باید برگ زرینی از اهتمام جمعی و توانایی ما برای ارائه راه حل‌های بدیل و خلاقانه باشد و خاطره‌ای به یاد ماندنی در ذهن دانش آموزان به جای بگذارد که مجموعه صدا و سیما و آموزش و پرورش خدمات خوبی در زمینه آموزش مجازی ارائه کردند.

حاجی میرزایی اضافه کرد: ما دائما درباره آموزش مجازی ، بازخورد می‌گیریم و متناسب با بازخوردها واکنش نشان می دهیم و به تدریج آمادگی‌های ما در زمینه آموزش‌های مجازی بیشتر خواهد شد.

حاجی میرزایی ادامه داد: مهم‌ترین ماموریت آموزش و پرورش این است که اطمینان پیدا کند که آموزش تعطیل نمی‌شود و ما باید از باز بودن مدارس به خاطر اجتماعات و خطراتی که سلامتی آنان را تهدید می‌کند، جلوگیری کنیم .

وی افزود: خوشبختانه حرکت گسترده‌ای در سطح کشور شروع شده و صداوسیما و شبکه آموزش به کمک نهاد تعلیم و تربیت  آمده و برای جبران این کاستی کمک می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در کنار همه تلخی‌هایی که این روزها هست این اتفاقی خوب و امید بخش است، گفت: فضای خوبی در خانواده‌های ایجاد کرده و به والدین اطمینان داده است چرا که آنها نگران آموزش فرزندان هستند تا در جریان  آموزش وقفه ایجاد نشود.

حاجی میرزایی تاکید کرد: از خانواده‌ها می‌خواهم که حتما این کار را مدیریت کنند؛ چراکه این اقدام بدون مدیریت و همراهی آنان به آن خوبی که انتظار داریم، پیش نخواهد رفت.

* معلمان و مدیران مدارس به طور جدی در صحنه باشند

وی با بیان اینکه معلمان و مدیران مدارس به طور جدی در صحنه باشند، گفت: یکی از وظایفی که در سند تحول بنیادین برای آموزش و پرورش پیش بینی شده است این است که نسبت به مسائل روز و نیازهای جامعه واکنش نشان دهد و یکی از واکنش‌ها این است که آموزش بهداشت و سلامت را در سطح معلمان و دانش آموزان گسترش دهیم.

حاجی میرزایی اضافه کرد: مدیران و معلمان در ارتباط دائم با دانش آموزان باشند تا فرصت‌های یادگیری لازم در اختیار آنان باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در جلسه هیئت دولت گزارشی به رئیس جمهور و اعضای دولت دادم که همه از صداوسیما  قدردانی کردند؛ چراکه این سازمان به سرعت واکنش نشان داد و به کمک آموزش و پرورش آمد و در همین چند روز فرصت‌های آموزشی را افزایش داد.

وی ادامه داد: در حاشیه جلسه هیات دولت با رئیس سازمان صدا سیما گفت‌وگو کردم تا هرچقدر امکان دارد این ظرفیت آموزشی را افزایش دهند.

حاجی میرزایی اذعان کرد: حدود٢۵٠ درس با هزار کتاب درسی داریم که نیاز است این فرصت‌ها را تا جایی‌که می‌شود در شبکه آموزش توسعه و افزایش دهیم.