سرپرست حجاج ایرانی گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد زائران در کاروان‌های حج تمتع ۹۹ نام نویسی کرده‌اند و در روزهای آینده تا پر شدن باقیمانده ظرفیت ثبت نام ادامه می‌یابد تا کاروان‌ها تکمیل شوند.

به گزارش مرور نیوز، در جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت  حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب ، سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به فراهم شدن مقدمات سفر زائران ایرانی به سرزمین وحی اشاره و گفت: کمتر از یک هفته از آغاز نام نویسی زائران در کاروان‌های حج تمتع ۹۹ می‌گذرد و استقبال زائران از نام نویسی بسیار خوب بوده است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد زائران در کاروان‌های حج تمتع ۹۹ نام نویسی کرده‌اند و در روزهای آینده تا پر شدن باقیمانده ظرفیت ثبت نام ادامه می‌یابد تا کاروان‌ها تکمیل شوند.

در این جلسه علی رضا رشیدیان نیز به تلاش همکاران سازمان حج و زیارت برای فراهم شدن مقدمات سفر زائران ایرانی به سرزمین وحی اشاره و اظهار کرد: همزمان با آغاز نام نویسی از زائران، همکاران این سازمان تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا بتوانند بدون هیچ گونه مشکلی مقدمات سفر حج آینده را فراهم کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان گزارشی از حوزه عتبات عالیات افزود: با توجه به اتفاقات اخیر و شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف، به صورت موقت اعزام زائران به عتبات متوقف شده است، اما همکاران این سازمان درعراق حضور دارند تا به محض برطرف شدن این خطر، مقدمات سفر زائران حسینی را فراهم کنند.

این جلسه با گزارش حجت الاسلام سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در خصوص برنامه ریزی ها و فعالیت‌های فرهنگی این معاونت جهت حج ۹۹ ادامه یافت.

وی گفت: همزمان با اعلام رسمی نام نویسی زائران برای حج آینده، اسامی روحانیان کاروان‌ها نیز به سازمان حج و زیارت داده شد تا زائران بتوانند کاروان‌های خود را برای اعزام به سرزمین وحی انتخاب کنند.

در این جلسه حجت الاسلام نواب با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: این یک آزمون الهی است که امیدواریم با تلاش همگانی و رعایت نکات بهداشتی و دعای خیر همه مؤمنان، ملت ایران نیز از این آزمون سربلند بیرون بیایند و بیماران نیز به زودی بهبود یافته و به آغوش گرم خانواده خود بازگردند.

وی همچنین از تلاش شبانه روزی کادر درمانی، پزشکان و پرستاران برای درمان بیماران ویروس کرونا تقدیر کرد و تلاش آنها را همچون مجاهدت در راه خدا توصیف کرد.