مدیرعامل شرکت متروی تهران در خصوص افتتاح 4 ایستگاه مترو در نیمه اول سال آینده اظهار کرد: این موضوع در صورت تأمین منابع مالی انجام خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز،  علی امام ، مدیرعامل شرکت متروی تهران در خصوص افتتاح  4 ایستگاه مترو در نیمه اول سال آینده اظهار کرد: این موضوع در صورت تأمین منابع مالی انجام خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه متاسفانه اوراق مشارکت یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی مربوط به سال ۹۷ برای تکمیل خطوط ۶ و ۷ متروی تهران در پایان تیر سال ۹۸ منتشر شد، عنوان کرد: این در حالی است که تنها ۱۹۰ میلیارد تومان از این اوراق مشارکت که مربوط به بانک صنعت و معدن است به دست ما رسیده که آن نیز در مهر امسال هزینه شد.

امام با اشاره به اینکه 910 میلیارد تومان باقیمانده مربوط به بانک آینده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود آن که شهرداری وثیقه لازم را تامین کرده است اما با وجود گذشت 7 ماه همکاری لازم از سوی بانک مذکور برای آزاد شدن 910 میلیارد تومان اوراق مشارکت مربوط به شهرداری وجود ندارد لذا این مبلغ به صورت غیرقانونی در بانک آینده باقی مانده است.

وی افزود: در نتیجه شرکت مترو اکنون، هم ناچار به پرداخت سود ۳ ماهه به حساب خریداران اوراق مشارکت است و هم سهم ۵۰ درصدی دولت را از این اوراق پرداخت می‌کند.

امام تاکید کرد: در صورت آزاد شدن این مبلغ توسط بانک آینده می‌توانستیم حداقل 3 ایستگاه دیگر در سال جاری به افتتاح و بهره‌برداری برسانیم. همچنین ورودی 2 ایستگاه نواب و مهدیه نیز به علت کمبود منابع مالی به تاخیر افتاده است.

مدیرعامل شرکت مترو اظهار کرد: با توجه به اینکه در پایان سال جاری مبلغ دیگری در اختیار شرکت مترو قرار نمی‌گیرد آزاد شدن ۹۱۰ میلیارد تومان توسط بانک آینده می‌تواند به افتتاح و بهره‌برداری حداقل 4 ایستگاه در سال آتی کمک کند. 

امام در پایان خاطرنشان کرد: دولت نیز با مشکلات مالی مواجه است به همین دلیل در سال جاری تنها ۵۵ میلیارد تومان به مترو اختصاص داد که ۳۵ میلیارد تومان از این مبلغ را به پیمانکاران پرداخت کردیم.