رییس پلیس پایتخت گفت: ۶۰ محتکر دستگیر و ۴۰ پرونده برای دستگیرشدگان تشکیل شده است.

به گزارش مرور نیوز،  سردار حسین رحیمی ، رییس پلیس پایتخت در حاشیه حضور در جمع ماموران یگان امداد و پلیس امنیت اقتصادی به اجرای طرح ویژه صیانت از سلامت جامعه از سوی پلیس اظهار کرد: در شرایطی که ویروس کرونا امنیت شهروندان را به خطر انداخته است، شاهد آن هستیم که تمامی دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی وارد موضوع شده و هرکدام به وظایف خود عمل می‌کنند که امیدوارم نتیجه آن کاهش پیشرفت این ویروس باشد.

وی با اشاره به فعالیت افراد سودجو و فرصت طلب گفت:  در میان تلاش های عزیزان در دستگاه‌های مختلف، متاسفانه عده ای افراد سودجو قصد دارند جان مردم را به خطر انداخته و از فضای پیش آمده برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند. در همین راستا نیز ماموران یگان‌های مختلف پلیس از جمله پلس امنیت اقتصادی، پلیس آگاهی، پلیس پیشگیری و ... وارد موضوع شده و با موارد مجرمانه در این حوزه برخورد می‌کنند. 

رییس پلیس پایتخت گفت:‌ با اقدامات انجام شده در این خصوص تا کنون بیش از 73 میلیون قلم انواع کالاهای بهداشتی و درمانی شامل ماسک، دستکش، پدالکلی و ... که احتکار شده بود از سوی پلیس کشف و ضبط شده است.

رحیمی با بیان اینکه  60 محتکر نیز دستگیر و 40 پرونده برای دستگیرشدگان تشکیل شده است، گفت: در پایتخت و اطراف آن حدود 1200 تولید کننده اقلام بهداشتی و در حدود 800 مرکز توزیع کننده در حال فعالیت هستند که پلیس بر آنها نظارت دارد و تلاش می کنیم با کمک دستگاه های دیگر فرآیند تولید و توزیع را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه شایسته نیست، مردم عزیز اقلام ضروری و مورد نیاز بهداشتی خود را با مبالغ بالا تهیه کنند، خاطرنشان کرد:‌ پلیس با اقدامات خود و حضوری جدی تر عرصه را بر سوداگران و دلالان تنگ خواهد کرد و ماموریت‌های پلیس ادامه خواهد داشت.