مشاور برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش لرستان در ساماندهی بهینه نیروی انسانی عملکرد بسیار خوبی داشته است.

به گزارش مرور نیوز، محمد احمدی در کمیته ساماندهی بهینه نیروی انسانی آموزش و پرورش لرستان، به پایه‌گذاری ساماندهی نیروی انسانی در سال 77 اشاره و اظهار کرد: آموزش و پرورش لرستان در 3 سال اخیر در بحث ساماندهی نیروی انسانی عملکرد بسیار خوبی داشته است.

وی افزود: ساماندهی بهینه نیروی انسانی نقطه مقابل کیفیت آموزشی نیست و به هر قیمتی نمی‌توان بهره‌وری  را در دستگاه تعلیم و تربیت بالا برد.

مشاور برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: خط قرمز آموزش و پرورش در کمیته ساماندهی این است که به هیچ عنوان نباید دانش‌آموزی از ادامه تحصیل باز بماند و قوانین این کمیته امکان تحصیل دانش آموزی را سلب کند.

احمدی با اشاره به تعیین سقف تراکم دانش‌آموزی در کمیته ساماندهی بهینه نیروی انسانی، تصریح کرد: براساس مطالعات میدانی، تراکم سهم بسیار اندکی در کیفیت آموزشی دارد و نقش اساسی در کیفیت آموزشی توانمندی معلم و آشنایی او با روش‌های نوین تدریس است.

وی به صراحت قانون در خصوص ادامه تحصیل دانش آموزان اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش به هیچ عنوان راضی نیست که بر اثر اجرای سیاست ساماندهی نیروی انسانی دانش‎آموزی از حق قانونی خود یعنی برخورداری از شرایط تحصیل محروم شود.

مشاور برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی وزیر آموزش و پرورش با اشار به دو راهبرد اساسی آموزش و پرورش در خصوص ساماندهی نیروی انسانی، اضافه کرد: مدیریت درست تشکیل کلاس و سازماندهی بهینه نیروی انسانی دو مقوله‌ای است که به دقت باید رعایت شود.

احمدی به تفاوت‌های اقلیمی و فرهنگی در کشور هم اشاره کرد و افزود: توان وزارت آموزش و پرورش بر روی این نکته متمرکز می‌شود تا کلاس‌های همسان در یک مدرسه که امکان تجمیع دارند در هم ادغام شوند.

وی به وجود مدارس یک نفره در برخی از نقاط روستایی کشور اشاره و بیان کرد: در بعضی روستاها به خاطر ادامه تحصیل یک دانش‌آموز یک معلم در نظر گرفته شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش به تشکیل شناسنامه فنی برای فضاهای آموزشی کشور اشاره کرد و گفت: با تشکیل شناسنامه فنی مدارس، ساماندهی نیروی انسانی را می‌توان به نحو بهتری انجام داد.