مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: بارش‌ها روز شنبه در کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، ‌ کهگیلویه و بویراحمد و غرب اصفهان شدت خواهد داشت.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده گفت: طی دو روز آینده در اغلب مناطق کشور آسمان صاف و آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود و در جنوب شرق کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید خواهیم داشت.

وی افزود: بعدازظهر فردا جمعه، ۲۳ اسفند، با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب کشور، بارش در این مناطق شروع خواهد شد و روز شنبه، ۲۴ اسفند به کل نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران و بخش‌هایی از مرکز گسترش یافته که سبب بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه روزهای جمعه و شنبه در استان‌های خوزستان و ایلام وزش باد شدید و احتمال وقوع گرد و خاک پیش بینی می‌شود، گفت: بارش‌ها روز شنبه در کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، ‌ کهگیلویه و بویراحمد و غرب اصفهان شدت خواهد داشت.

ضیاییان ادامه داد: روز یکشنبه، ۲۵ اسفند نیز فعالیت سامانه در شمال غرب کاهش و به تدریج به مرکز و شرق کشور گسترش یافته و در غرب و جنوب غرب تشدید می‌شود و دوشنبه بارش در غالب مناطق نیمه شمالی ادامه خواهد داشت. همچنین شنبه و یکشنبه شمال خلیج فارس مواج است.

وی درخصوص وضعیت جوی پایتخت گفت: امروز پنج شنبه، دمای تهران بین ۲۲ تا ۹ درجه سانتی‌گراد متغیر است. فردا جمعه نیز بین ۲۳ تا ۱۳ درجه سانتی‌گراد و روز شنبه بین ۲۱ تا ۱۳ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعات همراه با غبار محلی، فردا کمی ابری و در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و گاهی وزش باد و روز شنبه نیمه ابری، در بعضی ساعات ابری و بارش پراکنده با گاهی وزش باد همراه خواهد بود.