معاون وزیر بهداشت گفت: اگر مردم کمک کنند و به نکات ما اهمیت داده و در منازل خود بمانند می‌توانیم بیماری را کنترل کنیم اما اگر در این دو هفته غفلت صورت گیرد،‌ شاید بیش از دو ماه روند متوقف کردن بیماری به طول بیانجامد.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا رییسی، معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه اکنون  تمام استان‌های کشور درگیر ویروس کرونا هستند،‌ اظهار کرد: نیاز به مراقبت‌های بهداشتی امروز بیش از گذشته حس می‌شود. ارائه آمار روزانه به جز آنکه می‌تواند نوعی اطلاع رسانی باشد فایده دیگری ندارد اما،‌ اقدامات فعال مقابله‌ای با کرونا می‌تواند به کاهش روند ابتلا کمک کند.

معاون وزیر بهداشت در ادامه با خواهش از هموطنان خواست در خانه بمانند و افزود: خوشبختانه برخی توصیه‌های مارا جدی گرفته‌اند اما از برخی استان‌ها گلایه‌هایی داریم که علی‌رغم تذکرات موجود فعالیت مناسبی صورت نگرفته است. امروز دیگر نمی‌توان گفت روند اطلاع رسانی ناقص بوده است ولی عجیب است که چرا این معضل از سوی عده‌ای جدی گرفته نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دو هفته پیش رو بسیار فرصت مغتنمی برای مهار کرونا است،‌ ادامه داد: اگر مردم کمک کنند و به نکات ما اهمیت داده و در منازل خود بمانند می‌توانیم بیماری را کنترل کنیم اما اگر در این دو هفته غفلت صورت گیرد،‌ شاید بیش از دو ماه روند متوقف کردن بیماری به طول بیانجامد. پس بهتر است این فرصت طلایی دو هفته‌ای را جدی بگیریم.

علیرضا رییسی  با بیان اینکه شاید در روند اطلاع رسانی به غلط به مردم القا شده است که ابتلا به کرونا ویروس ساده و کاملا درمان پذیر است، تصریح کرد: علی‌رغم تصور عده‌ای این ویروس بسیار آسیب زننده است که اگر کنترل نشود شاهد از دست دادن عزیزان خود خواهیم بود.

وی با تاکید بر لزوم ماندن در خانه اضافه کرد: برخی کشورها اقدام به قرنطینه اجباری و حتی اعمال جریمه کرده‌اند؛ اما ما با توجه به سطح فرهنگ مردممان و سواد سلامت بالای آنان این روش را انتخاب نمی‌کنیم و ترجیح می‌دهیم با ترقیب مردم به ماندن در خانه بیماری را کنترل کنیم.

معاون وزیر بهداشت در خاتمه گفت: از مردم می‌خواهیم با ورود به سامانه salamat.gov.ir و پاسخ به پرسش‌های مطرح شده سلامت خود را بسنجند و پس از تماس همکاران ما از خطوط تلفنی ۴۰۳۰ همکاری لازم را با آنها داشته باشند.