رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلس راهور ناجا گفت: توصیه میکنم که شهروندان زمان بازگشت از سفر را جدی بگیرند

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلس راهور ناجا اظهار کرد: پیرو ابلاغیه‌های ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، امروز ۱۳ فروردین ماه مقررات سختگیرانه‌تری نسبت به تردد وسایل نقلیه و بیتوته افراد در پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها توسط نیروی انتظامی و برخورد با خودرو‌هایی که دستور عمل‌های مربوطه را رعایت نمی کنند صورت می گیرد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلس راهور ناجا افزود: با افرادی که این دستور العمل‌ها را نادیده می گیرند، بر اساس قانون جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف ۱ ماهه خودرو در نظر گرفته شده، لذا بر اساس توصیه‌های پزشکان و کادر درمانی، امروز کاهش تردد قابل توجهی را در سطح جاده‌های کشور داشتیم.

او با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ درصد در جاده‌را شاهد بودیم، گفت: امیدواریم همکاری مردم تا بعد از ظهر امروز ادامه داشته باشد تا بتوانیم اقدام موثری را در قطع زنجیره این ویروس داشته باشیم.

* کاهش ۵۷ درصدی تردد‌های جاده‌ ای 

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلس راهور ناجا افزود: طبق بررسی‌ها از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا شب گذشته شاهد کاهش ۵۷ درصدی تردد‌های جاده‌ای بوده‌ایم.

سرهنگ رحمانی گفت: برای امروز نیز این کاهش بیشتر خواهد بود، اما بررسی روند و خروج از کلانشهر‌ها نشان می دهد که هنوز هم برخی از وسائل نقلیه‌ای که از کلانشهر‌ها خارج شدند هنوز بازنگشتند.

او بیان کرد: از ۱۰ تا ۳۰ هزار وسیله نقلیه هنوز به برخی از استان باز نگشتند و توصیه میکنم که شهروندان زمان بازگشت از سفر را جدی بگیرند.