در هیچ کجای دنیا در لایو اینستاگرام دارویی تجویز نمی‌شود و این رفتار پزشک هم احتمالاً بر اثر فشار کاری بوده است.

به گزارش مرور نیوز، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، بعد از ظهر چهارشنبه در ارتباط ویدئویی با خبرنگاران اظهار کرد: نمودار ابتلاء و شیوع کرونا در ایران کوتاه‌تر از برخی از کشورهایی است که همزمان یا بعد از ما درگیر این بیماری شده اند ، که این امر نشان داد موضوع طرح فاصله گذاری اجتماعی با جلب حمایت بین بخشی تأثیرگذاری بیشتری نسبت به قرنطینه اجباری و یا حکومت نظامی داشته باشد.

وی افزود: در فاز اول فاصله گذاری اجتماعی که یک نوع معتدل بود قسمت اعظم آن بر عهده مشارکت اجتماعی و عمومی بوده است اگر ارزیابی خطر کاهش پیدا کند ما وارد فاز فاصله گذاری هوشمند می‌شویم.

جهانپور ادامه داد: بر اساس گزارش‌هایی که ما داریم امروز حضور مردم در تمامی شهرها در خارج از منازل محدود بوده و مردم همکاری خوبی داشته اند .

سخنگوی وزارت بهداشت مبنی بر اینکه یکی از پزشکان در اینستاگرام اعلام کرده است یک دارویی برای درمان کرونا پیدا شده است و ایران از آلمان هم وارد کرده اما از آن استفاده نمی‌کند را آیا تأیید می‌کنید یا خیر، گفت: مقررات و اصول و آئین نامه‌های حاکم بر ورود یک دارو به کشور مشخص است و این کار یک سری اصول حرفه‌ای دارد و همچنین در نظام دارویی کشور قاعده داریم، بعید می دانم یک هیأت علمی دانشگاه با این روال آشنایی نداشته باشد!

وی ادامه داد: در هیچ کجای دنیا در لایو اینستاگرام دارویی تجویز نمی‌شود و این رفتار پزشک هم احتمالاً بر اثر فشار کاری بوده است.

جهانپور خاطرنشان کرد: این دارو 21 سال پیش ساخته شده و در چین و ژاپن مورد آزمایش قرار گرفته است و قبل از این هم برای درمان آنفلوانزا مورد استفاده قرار می گرفته است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، این دارو در ایران هم در کنار سایر داروهای مطالعاتی قرار گرفته و مورد آزمایش است، ولی هنوز به نتایج مثبتی از مصرف این دارو نرسیده ایم .

وی گفت: باید گزارشات به صورت رسمی اعلام شود اگر این دارو اثر بخشی نسبی و مطلوب داشته باشد به صورت اورژانسی وارد کشور می‌شود و البته این را هم بگویم که مواد اولیه تهیه این دارو را در کشور داریم.

جهانپور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اعلام شده از این دارو برای درمان برخی مسئولان استفاده شده است، شما این موضوع را تأیید می‌کنید یا تکذیب، گفت: شاید این افرادی که می‌گوئید پیشگام شده اند برای استفاده از این دارو و اعلام اسامی افراد خارج از تعهد یک پزشک است و هنوز قطعی نمی‌توانم بگویم که این افراد از این دارو استفاده کرده اند یا خیر، احتمال اینکه برخی کانال‌ها با قصد و غرض این شایعات را مطرح کنند، زیاد است.