عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری در ماه های آتی دچار بحران مالی می شود گفت: دولت باید فکری برای کمک به مدیریت شهری کند.

به گزارش مرور نیوز، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان صحن علنی شورای شهر در تذکری گفت: شهرداری تهران و شهرداری ها در سراسر کشور از ابتدای اعلام شیوع و فراگیری ویروس کرونا در کشور به عنوان سازمان خدماتی در صف اول مبارزه با کرونا در بعد نظافت و گند زدایی شهری دوشادوش بخش بهداشت و درمان و در بعد تامین و توزیع کالا و مایحتاج عمومی و حمایت از اقشار محروم و آسیب دیدگان اجتماعی همپای نهادهای انقلابی، سازمان های حمایتی و تشکل های مردمی گام برداشته اند و با پایداری خدمات زمینه تداوم کار و زندگی شهروندان را فراهم کرده اند.

وی افزود: این تلاش و اقدام به موقع شهرداری ها در سراسر کشور و تهران با اتکاء به منابع اندکی بود که تا پیش از بروز آثار مالی کرونا در خزانه داشتند و اکنون تداوم خدمات شهرداری ها با توجه به کاهش منابع شهرداری ها در آستانه تحمل خود قرار گرفته است و احتمالا در ماه های آتی زنگ خطر بحران مالی شهرداری ها نیز به صدا درآید.

فراهانی تصریح کرد: متاسفانه برابر آنچه در رسانه ها منتشر می شود ظاهراً در حال حاضر راهبرد خاصی برای ادامه مسیر با مشارکت فعال و مؤثر دولت ، فعالان اقتصادی اعم ازخصوصی و نهادهای عمومی غیردولتی همچون شهرداری ها در حوزه اقتصادی و مالی وجود ندارد یا اعلام نشده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت مالی شهرداری عنوان کرد: در این شرایط غفلت از توجه به تامین مالی پایدار شهرداری ها می تواند زمینه ساز کاهش پایداری و افت کمی و کیفی خدمات شهرداری ها در بخش پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس با استناد به بند 3 ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «لزوم اتخاذ راهبرد مدیریتی، اقتصادی مشخص توسط دولت برای ادامه مقابله با کرونا و شرایط پسا کرونا در حمایت از مدیریت شهری » به رحمانی فضلی؛ وزیر کشور تذکر می دهم.

عضو شورای شهر تهران در پایان گفت: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام دولت به ویژه رئیس جمهور شاهد توجه بیش از پیش به شهرداری تهران و شهرداری های سراسر کشور به عنوان یار و همراه دولت در عرصه مقابله با فراگیری و شیوع کرونا باشیم.