مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران از ابتلای 7 نفر از کارکنان بهشت زهرا به بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در دویست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در پاسخ به سؤال برخی از اعضای شورای شهر اظهار داشت: غربالگری کارکنانی که در مواجهه با بیماری کرونا قرار دارند با هماهنگی‌های لازم به خوبی انجام گرفته است.

وی افزود: یک نفر در حوزه پسماند، 2 نفر در میادین میوه و تره‌بار و 7 نفر در بهشت‌زهرا مبتلا به کرونا شدند که خوشبختانه اقدامات لازم برای بیماران انجام گرفته و برخی بعد از قرنطینه موفق به فعالیت مجدد در محیط کار شدند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: شرکت شهر سالم برای غربالگری کارکنان اقدامات خوبی انجام داده و به غیر از آن با برخی از آزمایشگاه‌ها نیز قرارداد داریم.

یزدانی در مورد کاشت درختان برگ سوزنی گفت: در حال حاضر ما این اقدام را انجام نمی‌دهیم و تنها کاشت این درختان در کمربند سبز پایتخت انجام می‌گیرد و مورد جدیدی از این کاشت‌ نهال‌ها نداشته‌ایم.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه با منطقه 22 خبر داد و گفت: انتظار داریم که کمیسیون برنامه و بودجه همکاری‌های لازم را انجام دهد تا ما به نتیجه‌ای در زمینه تأمین آب این منطقه باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در مورد پسماندهای بیمارستانی گفت: جداسازی این پسماندها وظیفه شهرداری نیست و مشکل باید کشوری حل شود. درخواست دارم که در زمان مناسب این موضوع با وزیر بهداشت در میان گذاشته شود که البته الان شاید وقت آن نباشد.

یزدانی در مورد فعالیت زباله‌گردها گفت: برنامه‌هایی در دستور کار است و اقداماتی نیز پیش از این انجام شده است در مورد تعطیلی بوستان‌ها و یا باز شدنش طی یکی، دو روز آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

وی در مورد فروش مجازی محصولات میادین میوه و تره‌بار گفت: از شرکت‌های دانش‌بنیان درخواست همکاری داشته‌ایم و آنها ورود یافته‌اند از تجارب سایر کشورها نیز با هماهنگی دفتر شهردار استفاده می‌شود و بنا داریم برنامه را در 13 میدان تره‌بار انجام دهیم و خریدها مجازی صورت گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران  در مورد عدم پرداخت مطالبات کارگران پیمانکاران گفت: ما اعتبار لازم را به پیمانکاران داده‌ایم و در یکی، دو مورد آنها واریز نکرده بودند که برخوردهای لازم انجام گرفت. در مورد وضعیت باقرشهر و کهریزک هم برنامه‌هایی داریم که به زودی گزارش آن را اعلام می‌کنیم.

یزدانی در مورد دفن بیماران مبتلا به کرونا در حرم حضرت عبدالعظیم گفت: متولی امامزاده‌ها شهرداری نیست، گمان نمی‌کنم آنها هم اجازه دهند البته من شنیده‌ام دفن این بیماران در حرم ممنوع شده و اگر انجام گرفته باید از کانال‌های دیگری غیر از شهرداری پیگیری شود.