شهردار منطقه ۵ تهران از رزمایش مشترک پدافند زیستی سپاه و شهرداری برای ضدعفونی معابر با کمک آتش نشانی و نیروی انتظامی خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، فریدون حیدری شهردار منطقه ۵ تهران درباره برگزاری رزمایش مشترک سپاه پاسداران ، شهرداری در شمال غرب تهران اظهرداشت: در این رزمایش نیروی انتظامی، شرکت آبفا و آتش نشانی نیز مشارکت دارند و این رزمایش با حضور شهرداران مناطق ۲، ۵ و ۲۲ و فرماندهان سپاه محمد رسول الله(ص)، فرماندهان نیروی انتظامی و مدیران ارشد ابفا و مدیران ارشد آتش نشانی از صبح امروز دوشنبه ۲۵ فروردین در میدان صادقیه آغاز می‌شود.

وی به تشکیل ستاد کرونا منطقه ۵ از زمان اعلام ورود ویروس کرونا به کشور خبر داد و گفت: در پی تشکیل این ستاد تقسیم وظایف بین سپاه و شهرداری منطقه و دستگاه های دخیل در مدیریت بحران منطقه به گونه ای برنامه ریزی شد که ضمن پرهیز از کار موازی، بهترین بهره از تمامی ظرفیت های منطقه برده شود.

وی گفت: تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها در منطقه ۵ از جمله شهرداری منطقه، سپاه ناحیه قدس، آتش نشانی، بسیج، آتش نشانی با تمام توان در کنار هم قرار گرفتند و به صورت شبانه روزی در کنار هم برای شکست دادن کرونا به مبارزه پرداخته اند.

شهردار منطقه ۵ تهران با بیان اینکه حضور نیروهای مردمی با نظارت سپاه و نظافت عمومی و تامین تجهیزات و ارائه خدمات مشترک سپاه و شهرداری در کنار هم، هم افزایی چشمگیری را به همراه داشته است، تصریح کرد: ضدعفونی تمامی معابر و نقاط پرتردد منطقه، ایجاد ۲۵ قرارگاه جهادی ومردمی، برگزاری جشن های اعیاد شعبانیه با هدف ارتقا روحیه شهروندان و رسیدگی به بیمارستان های مرتبط با درمان کرونا همگی از موضوعاتی هستند که این نهادها در کنار یکدیگر موفق به انجام هرچه بهتر آن شده‌اند.

وی اظهار داشت: بر اساس مصوبات ستاد کرونای منطقه ۵ تهران موضوع ایجاد کلینیک بیماری‌های حاد تنفسی با هدف مبارزه با کرونا در دستور کار قرار گرفت و با مشارکت بی وقفه بخش خصوصی و ستاد بحران منطقه ۵، این کلینیک ظرف مدت ۶ روز در میدان صادقیه ایجاد شد و هم اکنون پذیرای بسیاری از شهروندان در غربالگری بیماری کرونا است.

وی در ادامه به اجرای طرح سیب سلامت اشاره کرد و گفت: این طرح در منطقه ۵ با مشارکت اداره سلامت منطقه و قرارگاه بسیج منطقه در حال انجام است و هم اکنون ۶۰ نفر از پرسنل منطقه در کنار وزارت بهداشت و درمان به موضوع غربالگری تلفنی از طریق سامانه ۴۰۳۰ مشغول هستند.

حیدری در پایان تاکید کرد: حضور دستگاه‌های مختلف در مبارزه با بحران کرونا جلوه زیبایی از همبستگی را به تماشا گذاشته است و همه افراد بدون در نظر گرفتن لباس و منسب به دنبال شکستن دادن ویروس کرونا هستند و شاهد پشتیبانی دستگاه‌ها همچون سپاه، شهرداری، بخش خصوصی، شورایاری و سایر دستگاه‌ها خدمت رسان از یکدیگر در این حوزه هستیم.