استاندار تهران گفت: 500 دستگاه اتوبوس تا پایان اردیبهشت به ناوگان حمل ونقل عمومی تهران افزوده می شود.

به گزارش مرور نیوز، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جمع خبرنگاران در خصوص حذف طرح ترافیک اظهار داشت: با توجه به فعالیت دو سوم ظرفیت کارکنان در دستگاه‌های اداری و فعالیت برخی بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی اگر طرح ترافیک حذف نشود فاصله گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی به درستی رعایت نمی‌شود.

محسنی بندپی با بیان اینکه ۲۶ درصد بار بیماری در حمل و نقل عمومی وجود دارد افزود: در این زمینه هرچه پروتکل‌های بهداشتی رعایت و نظارت دقیق‌تر باشد می‌تواند بار انتقال ویروس را کمتر کند که یکی از عمده‌ترین موارد حذف طرح ترافیک بود که حجم بار ترافیکی را کمتر می‌کند.

وی از هماهنگی لازم با فرمانداران شرق استان تهران خبر داد و بیان داشت: اقدامات اولیه برای غربالگری اتباع انجام و در این راستا به عمل آمده و طی این هفته اجرایی می‌شود.

استاندار تهران گفت: تا پایان اردیبهشت ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران به ۵۰۰ اتوبوس به این بخش افزوده خواهد شد.

محسنی بندپی عنوان داشت: نگهداری معتادین متجاهر ماده ۱۶ در مراکز نگهداری به لحاظ قانونی به مدت سه ماه و قابل تمدید برای سه ماه دیگر بوده که حداکثر ۶ ماه را شامل می‌شود، از آنجا که اجازه ادامه نگهداری این افراد نیازمند مصوبه بود این مصوبه در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و مقرر شد نسبت به نگهداری و جمع آوری معتادینی که بیرون از این مراکز هستند اقدام شود تا در یک مرکز جداگانه به صورت قرنطینه باشند و پس از غربالگری، تست و طی دوره قرنطینه به مراکز ماده ۱۶ منتقل شوند.