مدیرعامل شرکت مترو گفت: امکان تغییر و تعویض سیستم تهویه مترو در شرایط کرونا وجود ندارد و وزارت بهداشت باید به این موضوع ورود کرده و اندازه گیری‌های لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهد.

به گزارش مرور نیوز، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در نشست خبری برخی از مدیران شهرداری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد در باره وضعیت مترو تهران در شرایط کرونا اظهار داشت: از روز نخست بروز بیماری کرونا پیشگیری از این بیماری در مترو مد نظر قرار گرفت و ما با همان ظرفیتی که در بهمن ماه فعالیت می‌کردیم در اسفند فعالیت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ادامه دادیم.

وی با اشاره به این که شرایط مترو دائما رصد می‌شود گفت: هر چند که انتظارات از مترو زیاد است ولی درست بوده و ما سعی می‌کنیم اقدامات لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جهت خدمت رسانی به شهروندان انجام دهیم. 80 درصد از قطارها نشانه گذاری شده و این اقدام در ایستگاه‌ها هم انجام گرفته است. بنرها هم به طور کامل در محل‌های مناسب جهت اطلاع‌رسانی چاپ شده است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو ادامه داد: ضد عفونی مداوم واگن‌های مترو انجام می‌گیرد ولی در بحث هواکش‌ها که روز گذشته آقای هاشمی رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد باید توجه داشت که هواکش‌ها در حالت عادی هوا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌گیرند و بعد از فیلتر دوباره وارد قطار می‌کنند و در همه متروهای دنیا این چنین است.

نوبخت گفت: امکان تغییر و تعویض سیستم تهویه وجود ندارد و وزارت بهداشت باید به این موضوع ورود کرده و اندازه گیری‌های لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهد.

وی با تأکید بر این که به هیچ وجه امکان تغییر سیستم تهویه مترو وجود ندارد گفت: شهردار تهران اعلام کرده است که ما تابع سیاست‌های کلی ستاد مقابله با کرونا هستیم. ولی ما نمی‌توانیم در کوتاه مدت اقدامی برای این سیستم تهویه انجام دهیم و وزارت بهداشت باید تمهیدات لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اتخاذ کند.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو در پاسخ به این سوال که آیا تعدیل نیرو در مترو داریم یا خیر، گفت:‌ نه چنین بحثی نداریم، در برنامه ما هم نیست و دلیلی ندارد که پرسنل نگران این مسأله باشند.

نوبخت در ادامه افزود: واردات قطعات یدکی مترو سخت شده و برای این که سرفاصله قطارها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر کاهش دهیم نیازمند تأمین واگن‌ و تجهیزات لازم هستیم. خطوط 1 و 2 و 4 از سال گذشته سرفاصله قطارهای آن به کمتر از 3.5 دقیقه رسیده ولی در خطوط 3، 6 و 7 هنوز انجام نگرفته است؛ چراکه محدودیت قطار داریم.

وی در مورد آمار مسافران مترو گفت: در پنجم اسفند یک میلیون و 113 هزار مسافر داشتیم که این آمار در 26 اسفند به 438 هزار نفر تقلیل یافت و روز گذشته نیز 338 هزار نفر مسافر داشتیم.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو اظهار داشت: ظرفیت ما در مترو ثابت است و تلاش کرده‌ایم با بهترین ظرفیت فعالیت کنیم. ولی مسلم بوده که اگر ادارات و بازار باز شود مراجعت به مترو هم بیشتر خواهد شد.

نوبخت بیان داشت: در ایستگاه‌های تقاطعی همچون دروازه دولت، شادمان، تئاتر شهر و امام خمینی(ره) همیشه با حجم انبوهی از مسافر مواجهیم چون از خطوط مختلف این مسافران به ایستگاه ورود یافته و از آنجایی که شبکه مترو یک سیستم دینامیک و فعال است مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌توان در ایستگاه تقاطعی متوقف کرد و یا در سکو منتظر گذاشت و تنها چاره کار افزایش قطارهاست و یا ساعات کار ادارات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شناور کرد.

وی در مورد تأمین ماسک در مترو گفت: ما نمی‌توانیم به لحاظ مالی تأمین ماسک برای همه مسافران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهیم. مردم باید موازین بهداشتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به صورت کامل رعایت کنند.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو در مورد فعالیت دستفروشان مترو گفت: ما از دستفروشان آمار جدیدی در حال حاضر نداریم. شبکه خدمات به این افراد نیز وجود ندارد، ولی پیش از این که طرح مقابله با دستفروشان صورت گرفته بود آماری از آنها تهیه شد که برای کمک بنیاد مستضعفان این آمارها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارائه دادیم.

نوبخت در مورد مبتلایان به کرونا در مترو گفت: در میان همکاران ما 35 نفر مبتلا به کرونا شدند و خوشبختانه هیچ موردی از فوت این افراد نداشتیم.