تعطیلی دانشگاه‌ها تا پایان فرودین ماه است و تا زمانی که پرتکول‌های بهداشتی اجازه دهد هیچ اصراری برای بازگشایی وجود ندارد

به گزارش مرور نیوز، سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در نشست خبری مجازی با خبرنگاران گفت: تعطیلی دانشگاه‌ها تا پایان فرودین ماه است و تا زمانی که پرتکول‌های بهداشتی اجازه دهد هیچ اصراری برای بازگشایی وجود ندارد و حتی دانشگاه‌ها می‌توانند پس از آموزش و پرورش بازگشایی شوند زیرا ما دارای خوابگاه هستیم و هر زمان اجازاه داده شود می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی با اشاره به اقدامات این معاونت در دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار داشت: از همان ابتدای ورود کرونا به کشور معاونت فرهنگی دانشجویی دستورالعمل‌های بهداشتی برای حفاظت دانشجویان در زمینه خوابگاه‌ها و ایاب و ذهاب به دانشگا‌ه‌ها ارسال کرد. اقدام مهم دیگر تعطیلی خوابگاه‌ها در اولین فرصت بود و اینکه همه فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی لغو شدند.

وی گفت: البته دانشجویان بالینی ما شامل اینترن‌ها و دستیاران در خط مقدم درمان حضور دارند. پویش دانشجویی مقابله با کرونا برای همه دانشجویان کل کشور راه‌اندازی شد که تا الان ۷۲۰۰ دانشجو به این پویش پیوستند که ۴۶۰۰ نفر از آنها از دانشجویان وزارت بهداشت هستند.

لاری با بیان اینکه اهم اقدامات دانشجویان این بود که یک دسترسی به روسای دانشگاه‌ها و معاونین بهداشتی از سامانه دادیم که شامل محل سکونت، دانشگاه تحصیل و رشته تحصیلی آنها هست تاکید کرد: اصرار ما این بود که دانشجویان از محل سکونت خود بتوانند همکاری کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت افزود: بیش از ۱۰۰ مقاله توسط این دانشجویان ترجمه و منتشر شد. با سازمان جمعیت هلال‌احمر در مبادی ورودی شهرها همکاری داشتند و بسته‌های حمایتی را در اختیار کارکنان بخش درمان قرار دادند. در حال حاضر این عزیزان در نقاهتگاه‌ها حضور دارند برای ارائه خدمات به مردم.

لاری گفت: از کارهای دیگر برگزاری جشنواره فرهنگی ملی است که دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به فراخور موقعیت، عهده‌دار این جشنواره‌ها شدند. جهت برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای عرصه سلامت که دانشگاه علوم پزشکی زنجان عهده‌دار آن است.