تعهد پزشکان و کادر درمانی ،کیفیت خدمات ارائه شده و کمپین بسیج ملی مقابله با کرونا در ایران مورد توجه سازمان جهانی بهداشت قرار گرفت.

به گزارش مرور نیوز، محسن اسدی لاری، مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت ، در نامه‌ای به معاونین وزارت بهداشت و مدیران بخش‌های مختلف مقابله با کرونا، گزارشی از اعزام هیأت 5 نفره‌ای از سازمان جهانی بهداشت به ایران به منظور ارائه کمک‌های فنی در زمینه شیوع بیماری کووید 19 و همچنین روند بازدید از خدمات ایران در زمینه مقابله با کرونا، ارائه داد.

 در متن این نامه با بیان اینکه هیأت 5 نفره سازمان جهانی بهداشت از تاریخ 12 تا 21 اسفند ماه سال 98 به کشورمان عزیمت و ضمن دیدار با مسئولین و مدیران ذی ربط وزارت متبوع و سایر نهادهای درگیر، از اقدامات کشورمان در زمینه مقابله با ویروس کرونا بازدیدکردند، افزود: در این بازدید، نمایندگان صلیب سرخ چین و موسسه رابرت کخ آلمان، هیأت سازمان جهانی بهداشت را همراهی کردند.

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت درخصوص گزارش بازدید تیم سازمان جهانی بهداشت، بیان کرد: هیأت مذکور در گزارش خود، به تعیین اولویت‌ها و رویکرد‌های مناسب وزارت متبوع و کشور در زمینه تشخیص زودهنگام، آزمایش زودهنگام، جداسازی زودهنگام، درمان زودهنگام، ردیابی نزدیکان بیمار، مشارکت فعال و سازنده مردمی، افزایش ظرفیت آزمایش تشخیصی کووید 19 با هماهنگی انستیتو پاستور، تخصیص بیمارستان‌های ویژه بیماران کووید اشاره کرده و تعهد پزشکان و کادر درمانی و کیفیت خدمات ارائه شده، کمپین بسیج ملی مقابله با ویروس مورد توجه ویژه مشاورین سازمان جهانی بهداشت قرار گرفت.

وی افزود: همچنین، فاصله گذاری اجتماعی، تعطیلی مدارس، تعلیق تجمع‌ها و محدودیت‌های مسافرتی نیز از جمله اقدامات تاثیرگذار کشورمان در مبارزه با کووید 19 برشمرده شده است.

اسدی لاری خاطر نشان کرد: در این گزارش همچنین بر همکاری و مشارکت گسترده رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، رهبران مذهبی، بخش خصوصی، افراد مشهور و تأثیرگذار در مورد COVID-19 اشاره شده است.