جانشین فرمانده انتظامی پایتخت از پلمپ ۱۷۲۶ واحد صنفی متخلف در سطح شهر خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سردار حمید هداوند جانشین فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در تشریح عملکرد کمیته های هفتگانه مقابله با ویروس کرونا در پلیس پایتخت اظهار داشت: در کنترل مبادی ورودی و خروجی پایتخت از هشتم فروردین تا بیست و دوم این ماه بیش از 14 هزار دستگاه خودرو که فاقد پلاک پایتخت بوده برگشت داده شدند و تعداد 15 دستگاه خودرو که دستور پلیس را تمکین نکرده نیز توقیف شدند.

وی با اشاره به اینکه از 8 تا 24 فروردین در محور تهران- قم و جاده قدیم تهران قم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 85 درصد کاهش تردد داشته ایم، عنوان داشت: در این مدت در مجموع تعداد تردد وسایل نقلیه در سطح استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 58 درصد کاهش داشته است.

سردار هداوند در تشریح کمیته کنترل و نظارت بر اصناف، بیان داشت: در این مدت از بیش از 60 هزار واحد صنفی بازدید که در این میان به تعداد 17 هزار و 571 واحد صنفی تذکر و تعداد 1726 واحد صنفی متخلف پلمب شده است.

وی افزود: در این مدت تعداد 70 واحد گشت تلفیقی با نمایندگان اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و اتحادیه ها بصورت روزانه فعالیت داشته اند.

جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در تشریح عملکرد کمیته حمل و نقل درون شهری، بیان داشت: در این مدت به بیش از 9 هزار وسیله نقلیه که به بوستان ها و پارک ها مراجعه کرده اند تذکر داده شده است و در مواردی جریمه 30 هزار تومانی اعمال شده است.

وی با اشاره به عملکرد کمیته فضای مجازی افزود: همچنین در این مدت 39 نفر که در زمینه تبلیغ و فروش اقلام بهداشتی غیر مجاز فعالیت می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی در تشریح عملکرد کمیته اطلاع رسانی و عملیات روانی، اعلام داشت: در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با استفاده از پتانسیل رسانه های جمعی از جمله صدا و سیما حدود 195 دقیقه برنامه تلویزیونی از شبکه های مختلف سیما تهیه و سنجش  و بیش از 354 تخته بنر در سطح شهر با شعار در خانه بمانیم تهیه و نصب شده است.

وی در تشریح عملکرد کمیته بهداشت، گفت: در این مدت حدود 18 هزار پک بهداشتی  شامل ماسک و دستکش و محلول ضد عفونی کننده تهیه و در بین کارکنان توزیع شده است.

سردار هداوند با اشاره به ضد عفونی بیش از 11 هزار یگان، افزود: در این مدت بیش از 12هزار مورد غربالگری و تب سنجی انجام شده است.