رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری از پلمب چند واحد آلاینده این شهرستان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، زهره عبادتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری درتشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت اداره محیط زیست شهرستان ری علیه واحدهای آلاینده در بخش قلعه نو، پنج واحد بازیافت پلاستیک با دستور مقام محترم قضایی پلمب و جمع آوری شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری در ادامه افزود:  با توجه به بی توجهی به اخطاریه های زیست محیطی قبلی و رأی مرجع قضایی، صبح امروز تمامی دستگاه های این واحدها پلمب و پسماند های پلاستیک دپو شده در این مجموعه با همکاری بخشداری قلعه نو جمع آوری شد.

وی افزود: فعالیت تعداد قابل توجهی واحد بازیافت پلاستیک و تفکیک ضایعات پلاستیکی در سطح شهرستان شناسایی شده و اداره حفاظت محیط زیست شهر ری ضمن شناسایی مابقی این واحد ها نسبت به پلمب و جمع آوری آنها با همکاری مقام  قضایی و بخشداری ها اقدام خواهد کرد.

عبادتی تأکید کرد این واحد ها علاوه بر آلودگی آب و خاک در مقاطع شبانگاهی نسبت به پسماند سوزی اقدام کرده و نقش قابل توجهی در آلودگی شهرستان ری دارند‌.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری در پایان افزود: در صورتیکه مدیران اجرایی پسماند ها نسبت به نظارت جدی بر مدیریت اصولی پسماند تولیدی اقدام کنند، قطعا با  فعالیت چنین واحد های متخلف و غیر مجاز که باعث بروز آسیب های جدی بر محیط زیست می شوند، رو برو نخواهیم بود.