رئیس جمعیت هلال احمر از کمک 64 میلیارد تومانی مردم به این جمعیت خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه مردم تاکنون 64 میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی به هلال احمر کرده‌اند، گفت: 100 هزار بسته معیشتی با کمک خیرین بین اقشار آسیب پذیر توزیع می‌شود.

کریم همتی ، رئیس جمعیت هلال‌احمر امروز در دیدار با مدیران مؤسسات خیریه و سازمان‌های مردم‌ نهاد با اشاره به اینکه هلال احمر می‌تواند پلی بین مردم و خیرین باشد، اظهار داشت: داوطلبانی که با ما همکاری می‌کنند، نوع‌دوستی را انجام می‌دهند و بسیاری از آنها نیز در مسیر کمک جان خود را از دست داده‌اند، این نوع اشتراک بین هلال‌احمر و خیرین وجود دارد و این نوعدوستی بدون اینکه نژاد و مذهب در آن مهم باشد، صورت می‌گیرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر اینکه باید کاری کنیم تا مردم به ما اعتماد کنند، گفت: باید در این مسیر شفاف باشیم. در حادثه زلزله بم و سیل وقتی این حوادث را کنار هم بگذاریم می‌بینیم که در بم همه مردم به میدان آمده و کمک کرده‌اند و در زلزله کرمانشاه نیز هر کس دوست داشت، خودش کمک را به دست نیازمندان می‌رساند.

وی با اشاره به شیوع کرونا در کشور، خاطرنشان کرد: ما همدلی را به نحو چشمگیری دیده‌ایم؛ مردمی که بالغ بر یک ماه از کار خود دور بوده‌اند اما غافل نشده و کمک‌های خوبی کرده‌اند.

همتی با اشاره به کمک‌های نقدی و غیرنقدی یادآور شد: در همین مدت که بسیاری از مراکز تجاری و خدماتی تعطیل بوده است،410 میلیارد ریال کمک‌های غیرنقدی و 230 میلیارد ریال کمک نقدی توسط مردم به جمعیت هلا‌ل‌احمر شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه مردم در عین اینکه خود گرفتار بیماری بوده و در معیشت دچار مشکل شده‌اند، به هموطنان نیازمند کمک کرده‌اند،بیان داشت: هلال‌احمر از روزهای آغازین همزمان با غربالگری به موضوع معیشت آنها توجه کرد.

وی از توزیع بیش از 150 هزار بسته بهداشتی بین افراد حاشیه‌نشین و زندانیان خبر داد و گفت: بالغ بر 500 هزار بسته بهداشتی نیز بین بیماران سرطانی و نادر توزیع شده و یا در حال توزیع است که این کار تا قبل از ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.

همتی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر از خیرین درخواست کمک دارد، ابراز داشت:‌ کمک‌هایی در قالب بسته‌های معیشتی به 100 خانوار با کمک خیرین صورت می‌گیرد و ما می‌توانیم این تعداد را تا 200 هزار خانوار نیز برسانیم و اگر گروه هدف مشخص شود، می‌توانیم از فردا این کار را شروع کنیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر ضرورت همکاری و هماهنگی نهادهای مختلف در کمک‌رسانی به نیازمندان، تصریح کرد: برخی ممکن است بسته‌های معیشتی را دو بار دریافت کنند و برخی نیز ممکن است از دریافت آن محروم شوند؛ در نتیجه ما باید بسته‌های معیشتی را به دست همه نیازمندان برسانیم؛ چرا که همه مردم نیازمند، نیاز به دستگیری ما دارند و به هر اندازه که خیرین کمک کنند ما نیز میزان این کمک را افزایش می‌دهیم.

وی افزود: مؤسسات خیریه باید شناسنامه‌دار بوده و به صورت هدفمند فعالیت کنند؛ ضمن اینکه ساماندهی این مؤسسات در زمان بحران بسیار مهم است و باید کار گروهی انجام دهیم تا خدمت به مردم به نحو احسن انجام شود.

همتی با اشاره به تهیه تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی توسط هلا‌ل‌احمر، متذکر شد: خیرین 160 میلیارد ریال برای تهیه 100 دستگاه ونتیلاتور در اختیار ما قرار داده‌اند که ما بر اساس نیاز وزارت بهداشت آن را توزیع کرده‌ایم.