محمد سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد پست قائم مقامی برای شهرداری تهران را در صحن شورای شهر مطرح کرد.

به گزارش مرور نیوز، محسن هاشمی رئیس شورای شهر در جلسه امروز علنی شورای شهر تهران درخصوص بررسی لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران گفت: پیش از این پست قائم مقامی را در چارت شهرداری تهران نداشتیم و به نظرم می توان پیشنهاد موضوع اضافه شدن این پست را مطرح کرد.

وی گفت: محمد سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد داده اند که به شهرداری تهران اجازه داده شود در طراحی ساختار جدید شهرداری پست قائم مقامی را ببیند.

سالاری در خصوص این تبصره گفت: همانطور که رئیس شورا گفت در متن این تبصره آمده است در صورت صلاحدید که قبلا هم گفته بودم که اصلاح ساختار شهرداری تهران براساس مصوبه وزارت کشور انجام گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در ابلاغ وزارت کشور آمده است که باید شهرداری ها براساس وضعیت خودشان این ابلاغیه را بومی کنند و در آن ابلاغیه آمده است که در شهرهای با جمیعت بالا آمده است که می توان پست قائم مقامی را داشته باشند.

وی افزود: ما به شهرداری تهران اصرار نمی کنیم که پست قائم مقامی را داشته باشند و بخواهند در این رابطه تحت فشار قرار گیرند اما این یک حق قانونی است که به ما و شهرداری تهران داده شده است.

سالاری گفت: حجم کار در شهرداری تهران بالا است و شهرداری تهران در مجامع مختلف و جلسات مختلفی باید شرکت کند که شاید رسیدگی به همه این امور از عهده یک نفر خارج باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در گذشته هم این پست وجود داشته است و می توان در این دوره هم از این فرصت قانونی استفاده کرده و پست قائم مقامی را در ساختار جدید شهرداری تهران ببینیم.

وی افزود: البته اینکه شهردار تهران بخواهد بعد از تصویب ساختار کسی را برای این پست انتخاب کند یا خیر از محدوده اختیارات ایشان است اما به نظر می رسد حالا که وقت اصلاح ساختار رسیده است این پست در ساختار شهرداری دیده شود.