سازمان هواشناسی برای هفته آینده رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی کرده است.

به گزارش مرور نیوز، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس در استان‌های همدان، مرکزی و قم و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، آلبر و تهران و همچنین در استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، جنوب استان‌های فارس و بوشهر رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

فردا در شمال غرب و دامنه‌های البرز شرقی واقع در استان‌های مازندران،گلستان، خراسان شمالی، سمنان و استان‌های کرمان،هرمزگان،جنوب شرق فارس و کل نوار شرقی کشور رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی شده است. در ساعات بعدازظهر این روز وقوع رگبار و رعدوبرق در جنوب شرق فارس، شمال هرمزگان و جنوب کرمان شدت خواهد داشت و بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

روز چهارشنبه بارش در جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال غرب کشور ادامه خواهد داشت و در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان بارش شدت خواهد داشت.  در اوایل شب چهارشنبه بانفوذ هوای خنگ به سواحل دریای خزر بارش در استان‌های گیلان و مازندران آغاز می‌شود و روز پنجشنبه علاوه بر این‌که گستره بارش کل نوار شمالی کشور را فراگرفته در دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش پیش بینی می‌شود.

جمعه پیش رو در اکثر مناطق کشور آسمان صاف است و در بعدازظهر در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

شنبه و یکشنبه هفته آینده با گذر موج تراز میانی جو در شمال غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب و جنوب غرب،دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران و در غرب سواحل شمالی بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در عراق و انتقال آ«به غرب و جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست. همچنین تا اواخر هفته در اکثر مناطق کشور روند تدریجی افزایش 3 تا 5 درجه‌ای دما را خواهیم داشت و طی روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال غرب و سواحل شمالی و جمعه و شنبه هفته آینده در شمال شرق کشور کاهش نسبی دمای 5 تا 7 درجه روی می‌دهد.