کیانوش جهانپور گفت: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها براثر کرونا سبب کاهش 20 میلیونی تردد شهری شده است.

به گزارش مرورنیوز، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در ویدئو کنفرانس که با حضور تعدادی از خبرنگاران برگزار شد در پاسخ به پرسشی درباره اینکه از امروز که محدودیت ترددها در جاده‌ها برداشته شده است ترددها افزایش یافته و ترافیک در محورهای مواصلاتی زیاد شده است این در صورتی است که شما گفتید با برداشته شدن محدودیت‌ها مردم به سفرهای غیرضروری نمی‌روند، الان چه جوابی دارید، اظهار کرد: از خود مسافرین باید سوال کرد که چرا سفر غیر ضروری رفتند نه من. اینکه ترددها ضروری است یا نه را من نمی‌توانم قضاوت کنم.

وی افزود: اینکه ترافیک در شهرها افزایش یافته است به دلیل استفاده مردم از خودروهای شخصی است و البته ترجیح ما این است افراد به سمت خودروی تک سرنشین بروند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: همه دنیا به سمت بازگشایی رفته اند و امروز اصلاً استثنایی نداریم و باید نکات بهداشتی را رعایت کرد و به اجرای هرچه صحیح‌تر فاصله گذاری اجتماعی بپردازیم، این را هم یادآوری کنم که همچنان مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل است و ۲۰ میلیون نفر از جمعیتی که با بازگشایی این مراکز در خیابان‌ها بودند کاسته شده است.

جهانپور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مشاهدات میدانی ما از دو بیمارستان تهران حاکی از این است که از روز شنبه مراجعان به بیمارستان‌ها بیشتر شده است، دلیل این موضوع چیست، افزود: من این موضوع را کاملاً تکذیب می‌کنم و حجم مراجعات ما به بیمارستان‌ها کم شده و حتی برخی از بیمارستان‌ها دیگر از چرخه پذیرش بیمار کرونایی حذف شدند.