معاون شهردار تهران گفت: کارمندان مبتلا به ویروس کرونا در شهرداری تهران غربالگری شده و در مسیر درمان قرار گرفتند.

به گزارش مرور نیوز، حامد مظاهریان معاون شهردار تهران در جلسه شورای معاونین منابع انسانی مناطق 22گانه و مدیران اداری معاونت‌های تخصصی شهرداری تهران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهارداشت: شهرداری تهران با وجود عدم مسوولیت مستقیم در مدیریت بحران شهر و ایفای نقش یاری رسان خود، توانسته در جایگاه خود با اتخاذ رویکرد و تصمیمات صحیح، در کاهش بار بیماری اثرگذار باشد و در این زمینه سردمدار سایر نهادها باشد.

وی با اعلام انجام غربالگری کارکنان شهرداری تهران برای بیماری کرونا ، گفت: با اجرای این طرح همکارانی که به طور قطعی مبتلا به کرونا بوده اند، قبل از اطلاع خود افراد شناسایی شده و در مسیر صحیح درمان قرار گرفته اند. این در حالی است که همین تعداد به ظاهر اندک در صورت عدم شناسایی می توانست در قالب گروه بزرگ ناقل بیماری به افزایش چرخه این بیماری در شهر منجر شود. این اقدام شهرداری در سطح سازمان ها و شرکت های پیشرفته جهان قابل مقایسه و افتخارآمیز است.

مظاهریان، دورکاری را یکی از روش های نوین کار کردن در دنیای مدرن دانست و افزود: در شرایط کنونی طرح دورکاری برای کاهش تراکم جمعیت در محیط کار اجرا شده است اما بکارگیری این شیوه باید به طور جدی مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برخی از مشاغل در ذات خود می توانند به شیوه دورکار انجام شوند، تصریح کرد: ما باید محدودیت های وضعیت فعلی را به فرصتی برای نهادینه سازی فرهنگ استفاده از فناوری های به روز و افزایش بهره وری سازمانی تبدیل کنیم. می توان با مشخص کردن مشاغل قابل انجام به صورت دورکاری و افزایش انگیزه کارکنان به گونه ای که پرسنل دورکار هیچ گونه تفاوتی در دریافت حقوق و مزایا با سایر کارکنان نداشته باشد؛ در این راستا گام برداریم و الگوساز فرهنگ دورکاری در کشور شویم.

معاون شهردار تهران با اشاره به اقدام بزرگ در ساماندهی نیروهای قراردادی در شهرداری تهران در اواخر سال گذشته اذعان داشت: اصلاح عناوین شغلی از کارگری به کارمندی و تغییر وضعیت قرارداد کارکنان از موسسه هادیان شهر به شرکت خدمات اداری شهر در راستای رفع چنددستگی در وضعیت قرارداد نیروهای کارمندی شهرداری تهران انجام شد که خوشبختانه موج رضایت همکاران را در پی داشته است.

وی با اشاره به لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران گفت: «ضوابط تشکیلاتی شهرداری تهران» روز گذشته در شورای شهر به تصویب رسید تا بر اساس آن ماموریت ها و تعاریف بخش های مختلف شهرداری تهران تعیین شود که پیش زمینه لایحه اصلاح ساختار به شمار می رود. موضوع اصلاح ساختار هم اکنون در کمیسیون ها در حال بررسی کارشناسی است و در هفته های آینده در صحن شورای شهر مطرح و برای آن تصمیم نهایی اخذ خواهد شد.

مظاهریان با اشاره به کاهش چشمگیر بخش مهمی از درآمدهای شهرداری و ایجاد شرایط ناپایدار مالی در اثر شیوع اپیدمی، گفت: باید برای کاهش هزینه در شهرداری تهران و یافتن منابع جانشین از طریق جذب نقدینگی در دست بخش خصوصی تلاش کنیم.