رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از آغاز به کار مراکز شماره گذاری و آموزشگاه‌ های رانندگی از روز شنبه ۶ اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سردار سید کمال هادیان‌فر رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا و در راستای قطع زنجیره انتقال این ویروس از سال گذشته و به پیشنهاد پلیس و موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا، آموزشگاه‌ های رانندگی و مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک تعطیل شد.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ نیز یکسری از پروتکل‌ها و موارد مورد تاکید ستادملی مقابله با کرونا به این مراکز و آموزشگاه‌ها ابلاغ شد و با توجه به انجام تمامی این موارد و رعایت آن بنا شد که از روز شنبه ششم اردیبهشت ماه تمامی مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک فعالیت خود را آغاز کنند.

هادیانفر با اشاره به احتمال ازدحام جمعیت در مراکز شماره گذاری گفت: باتوجه به تدابیر اتخاذ شده فعلا و تا اطلاع ثانوی مراکز تعویض پلاک به شکل زوج و فرد فعالیت خواهند کرد، به این ترتیب پلاک‌های زوج در روزهای زوج و پلاک‌های فرد هم در روزهای فرد خدمات را دریافت خواهند کرد.

وی در مورد ساعت فعالیت این مراکز نیز گفت: ساعت فعالیت مراکز مانند قبل و شرایط عادی بوده و تا کنون تصمیمی به تغییر در آن اتخاذ نشده است اما لازم است شهروندان زمان حضور خود را مدیریت کنند.

رییس پلیس راهور ناجا در مورد فعالیت آموزشگاه‌های رانندگی نیز گفت: آموزشگاه‌هایی که تاکنون موارد مربوط به فاصله گذاری اجتماعی و استانداردهای بهداشتی را رعایت کرده باشند، اجازه فعالیت خواهند داشت. دیگر آموزشگاه‌ها نیز به شرط رعایت موارد ضروری و بهداشتی و تایید بازرسان می توانند فعالیت کنند.

وی از مراجعه کنندگان به این مراکز نیز خواست که اولا حتما دستکش و ماسک به همراه داشته باشند و ثانیا در صورتی که دارای علائم بیماری هستند، به هیچ عنوان به این مراکز مراجعه نکنند. همچنین در صورتی که قصد انجام کار ضروری ندارند و امکان صبر کردن برایشان وجود دارد حضورشان در این مراکز را به زمان بعدی موکول کنند.