پیروز حناچی گفت: با شیوع ویروس کرونا و طرح فاصله گذاری اجتماعی و تعطیلی برخی صنوف درآمد مدیریت شهری کاهش یافت.

به گزارش مرور نیوز، در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران محسن هاشمی خطاب به اعضای شورای شهر تهران گفت: آقای حناچی امروز برای ارائه یک لایحه دو فوریتی با عنوان بسته محرکت اقتصادی در شرایط کرونا به صحن شورا آمده اند.

پیروز حناچی شهردار تهران در این خصوص گفت: حلول ماه مبارک رمضان را تبریک عرض می کنم  و همان طور که اشاره شد همکاران من از اسفند سال گذشته به شدت درگیر کارهای ضروری شهر تهران هستند.

وی ادامه داد: شرایط جدید به گونه ای است که نه تنها بر سلامت مردم بلکه بر سایر شئون مردم تاثیر گذاشته و بسیاری از کارها با سختی انجام می گیرد.

شهردار تهران تصریح کرد: امروز درآمدها کاهش یافته است و در نیمه دوم اسفند و نیمه اول فروردین  با کاهش ظرفیت 80 درصدی حوزه حمل و نقل عمومی مواجه شدیم.

حناچی افزود: ما گزارشی را با قید دو فوریت آماده کرده ایم تا بتوانیم امورات شهر را به شکل جدیدی پیش ببریم.

وی گفت: با توجه به شرایط خاص کرونا و شیوع آن درآمد های شهرداری تهران کاهش شدیدی یافت و موضوعاتی نظیر فاصله گذاری اجتماعی و تعطیلی برخی صنوف بر آن تآثیر گذاشت.

حناچی ادامه داد: ادامه این شرایط باعث خواهد شد تا شرایط از این هم سخت تر شود و این در حالی است که درآمد شهرداری از بخش هایی مانند اماکن ورزشی و تفریحی که در فروردین ماه افزایش می یافت را از دست داده ایم.

شهردار تهران تصریح کرد: این موضوعات مشکلات جدی بر مدیریت شهری وارد کرده است و البته بخش دیگری از کاهش درآمدهای شهرداری به موضوع ساخت و سازها و صدور پروانه باز میگردد که در این حوزه هم افت شدیدی را شاهدیم.

حناچی افزود: از طرف دیگر کرونا باعث شد تا یک سری هزینه هم به شهرداری تهران تحمیل شود. برای مثال عدم تفکیک پسماند،غربالگری پرسنل، ضدعفونی معابر همگی باعث شد تا هزینه های مدیریت شهری افزایش پیدا کند.

وی گفت: برای آنکه بتوانیم از عهده پرداخت حقوق و دستمزد کارمندان شهرداری تهران بر بیاییم باید چاره اندیشی خاصی شود به همین دلیل لایحه دو فوریتی امروز با عنوان محرک اقتصادی در شرایط کرونا به حضور شما ارائه می شود.