محمد جواد حق شناس در صحن علنی شورای شهر تهران گفت: آمار مبتلایان و فوت شدگان به تفکیک در پایتخت اعلام شود.

به گزارش مرور نیوز، محمد جواد حق شناس عضو شورای شهر تهران در صحن علنی شورای شهر تهران گفت: پیش از هر چیزی باید یادآوری کنم که شوراها براساس قانون اساسی تعیین شده اند و اعضای آن منتخب مردم هستند.

وی ادامه داد: این نمایندگان سوگند یاد می کنند تا وفادار به مردم و نگهبان حقوق ملت باشند و نظارت یکی از کارهای اساسی این اعضا بوده و یکی از کارها نظارت بر امور بهداشتی است.

حق شناس گفت: در قانون آمده است که مراقبت از بهداشت ساکنین هر شهر و همیاری با وزارت بهداری و یک سری اقدامات دیگر بر عهده شورای شهر تهران است.

وی ادامه داد: حال در شرایط بروز اپیدمی یک بیماری نادر اعضای شورای شهر تهران به واسطه وظایف خود که در بند 4 ماده 55 قانون شهرداری‌ها و اصلاحیه آن آمده است به عنوان یک نهاد نظارتی تقاضا دارد آمار مبتلایان و فوت شدگان به تفکیک در شهر تهران اعلام شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اما در پاسخ از یک سو رئیس جمهور نمایندگان مردم را کاسب کرونا می نامد و سخنگوی ستاد ملی کرونا هم اختیارات شورای شهر را زیر سوال می برد.

حق شناس گفت: این در حالی است که شهردار تهران هم از پاسخ به این مطالبه اعضای شورای شهر تهران سر باز زده است.

وی ادامه داد: این شیوه برخورد با اعضای شورای شهر تهران صحیح نبوده است و انتظار می رود ریاست شورا این موضوع را به سایر مسؤولان تذکر دهد.