رئیس شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: توصیه ما این است برای حمل و نقل عمومی استفاده از ماسک اجباری شود همانطور که در برخی از کشورهای توسعه یافته در ورودی ایستگاه ها ماسک توزیع می شود.

به گزارش مرور نیوز، محسن هاشمی ، رئیس شورای شهر تهران در میانه جلسه علنی امروز شورای شهر تهران و در هنگام ترک صحن علنی در جمع خبرنگاران گفت: توقع مدیرت شهری از تصمیم گیران کشوری این است که اختیارات قانونی شوراها به این نهاد تفویض شود و اگر این اقدام انجام شود شهروندان خواسته های و مشکلات خود را به جای اینکه از دولتمردان بخواهند از نمایندگان شان طلب می کنند زیرا دولت اجرای وظایف مهم تری را بر عهده دارد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حضور شهردار تهران در صحن شورای شهر گفت: شهردار تهران برای ارایه لایحه ای دو فوریتی با توجه به مشکلات ایجاد شده پیرامون شیوع ویروس کرونا در جلسه شورای شهر تهران حاضر شد تا لایحه محرک چرخه اقتصادی با تمرکز بر صنعت ساخت و ساز اقتصادی را ارایه کند. بررسی این موضوع در جلسه هفته آینده شورای شهر تهران در دستور کار قرار می گیرد.

رییس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره اختلاف نظر های پیش آمده بین شورا و ستاد ملی کرونا گفت: از ساعت ۷ صبح جلسه هم اندیشی بین اعضای شورای شهر تهران برگزار شد و برخی از اعضا بر این نظر بودند که به عنوان نمایندگان مردم باید برخی از موضوعات را مطرح کنند.

هاشمی گفت: برخی از موارد و نقطه نظرات اعضای شورای شهر تهران پیش از این از سوی شهردار تهران به ستاد ملی کرونا ارسال شده است اما برخی از اعضا معتقد بودند شخصا باید به این موضوع وارد شوند.

وی افزود: امروز تصمیم گرفتیم که دیگر مسائل و اختلاف ها را در پیش رسانه ها مطرح نکنیم و به گونه ای امروز بین شورای شهر و دیگر نهادها آتش بس اعلام کردیم اما اگر نتیجه بخش نباشد مجددا صحبت هایی مطرح خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که سرانجام نرخ کرایه تاکسی به چه شکل می شود، عنوان کرد: نرخ کرایه ها باید به تایید فرمانداری ها برسد و این موضوع باید در وزارت کشور مطرح شود و در این نهاد تصمیم گیری شود.

وی‌ به حواشی اجباری شدن استفاده از ماسک در ناوگان‌حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: توصیه ما این است برای حمل و نقل عمومی استفاده از ماسک اجباری شود، در برخی از کشورهای توسعه یافته هم بعضا در ورودی ایستگاه ها ماسک توزیع می شود.

محسن هاشمی گفت: اما مشکل اصلی این است که پنج میلیون ماسک( میزان ‌سفر با حمل و نقل عمومی) به چه شکل باید تهیه و توزیع شود و این پرسش امکان عملیاتی شدن استفاده از ماسک را تا به امروز نداده است.