قاسم دستخال از دستگیری سارق خودروهای خاص در کلانشهر تهران خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، قاسم دستخال رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت گفت: سی و یکم فروردین ماه سال جاری پرونده‌ای مبنی بر سرقت یک دستگاه خودروی "اپل استرا" به همراه متهمب به نام ناصر توسط کلانتری ۱۰۶ نامجو برای رسیدگی تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی افزود: بررسی پرونده حکایت از آن داشت، شاکی بیستم فروردین ماه خودروی خود را مقابل درب منزلش پارک کرده و پس از ساعتی مراجعه و متوجه سرقت خودرو اش می‌شود. بعد از گذشت چند روز از اعلام شکایت مال باخته متوجه می‌شود تعدادی از لوازم خودروی او را در فضای مجازی برای فروش آگهی کرده‌اند بلافاصله با مراجعه به کلانتری موضوع فروش قطعات خودرواش را اعلام که ماموران کلانتری ۱۰۶ نامجو با شناسایی مخفیگاه فروشنده، ناصر را به عنوان مظنون دستگیر و به همراه پرونده برای رسیدگی تخصصی به آگاهی ارجاع می‌دهند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم در تحقیقات اولیه منکر سرقت بوده و اظهار داشت، لوازم را خریده است تا در سایت خرید و فروش اینترنتی بفروشد.

سرهنگ دستخال توضیح داد: با عنایت به اینکه شاکی اظهار داشت خودرو را به تازگی از تعمیرگاه دریافت کرده است، کارآگاهان تعمیر کار را دعوت و تعمیر کار تایید کرد که قطعات کشف شده همان قطعات جدید منصوبه بر روی خودرو است که سارق بودن ناصر محرز شد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تصریح کرد: ناصر به ناچار اعتراف کرد که از طریق یکی از دوستانم با شخصی به نام محسن ساکن اسلامشهر آشنا شدم و محسن به بنده پیشنهاد فروش یکسری وسایل اپل استرا را داد، که من نیز لوازم را به مبلغ دو میلیون تومان در آدرس اسلامشهر باغ فیض از منزل محسن خریداری و خودروی اپل را در منزل ایشان مشاهده کردم.

سرهنگ کارآگاه دستخال گفت: پس از اعتراف ناصر کارآگاهان با اخذ دستور قضائی از بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۱۵ تهران با یک سری اقدامات پلیسی آدرس منزل محسن را شناسایی و در یک عملیات پلیسی وی را شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم اصلی پرونده اظهار کرد خودرو را در حوالی منزلش رها کرده است، اضافه کرد: پس از بررسی از خیابان‌ها و پارکینگ‌های حوالی نهایت خودرو در پارکینگی در همان حوالی که فاقد پلاک و کاملاً تخریب شده و فاقد لوازم بود کشف و پس از استعلام از متصدی پارکینگ مشخص شد بیست و نهم فروردین ماه خودروی مذکور توسط ماموران کلانتری ۱۵ اسلامشهر به پارکینگ منتقل شده است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی در پایان گفت: با توجه به وقوع چندین فقره سرقت مشابه به این شیوه و شگرد و تطبیق تصاویر ماخوذه از محل سرقت با متهمان دستگیر شده هر دو متهم به قرار قانونی صادره برای کشف سرقت‌ها در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار دارند.