فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران صبح امروز از کاهش میزان بستری بیماران کرونایی و افزایش بهبودیافتگان و ترخیص شدگان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از کاهش آمار در همه شاخص های مراجعه به مراکز درمانی، پذیرش، بستری عادی و ویژه بیماران مبتلا به کرونا  خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۵ تا ۷ درصد کاهش در میزان بستری بیمارستان ها گزارش شده است؛ در مقابل تعداد بهبودیافتگان و ترخیص شدگان از مراکز درمانی پایتخت افزایش یافته است.

  وی با تاکید بر لزوم مشارکت مردم برای حفظ این شرایط، عنوان کرد: از هموطنان به ویژه گروه های پرخطر از جمله سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه ای همچون دیابت، سرطان، مشکلات قلب و عروقی و تنفسی درخواست می کنم از ترددهای غیرضرور پرهیز کنند؛ چراکه همکاری شهروندان در کاهش آمار مبتلایان نقش به سزایی دارد.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران ضمن تشکر از مردم به علت رعایت بهداشت حرفه ای، مشارکت در طرح غربالگری و همکاری با مراقبین سلامت که توسط سامانه 4030 با مردم در ارتباط هستند، افزود: در روزهای اخیر شاهد افزایش مراجعه مردم به سامانه سیب و دقت آنها در پاسخ دهی به همکاران ما که از طریق سامانه ۴۰۳۰ با شهروندان در ارتباطند، بوده ایم و امیدواریم این رشد همچنان ادامه داشته باشد.

 زالی  اظهار کرد: ماسک های خانگی هم می توانند اثر حفاظتی مطلوبی را در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا داشته باشند؛ از همین رو از رسانه ها تقاضا دارم با همکاری کارشناسان این حوزه مردم را در خصوص نحوه تهیه و استفاده از ماسک های استاندارد خانگی آگاه کنند.