عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران درخصوص تخلفات رخ داده در منطقه 22 به پیروز حناچی تذکر داد.

به گزارش مرور نیوز، زهرا نژادبهرام عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در جلسه علنی شورا در تذکری به حناچی درباره بی‌توجهی به انجام تخلفات گسترده در منطقه 22 تهران،گفت: تخلف و فساد در ساخت شهرک مروارید واقع در منطقه 22 تهران زیاد است. این شهرک در دوره مدیریت پیشین شهرداری تهران، با شعار تبدیل شدن به یکی از مدرن‌ترین شهرک‌های ایران از محل 70 درصد سهم شهرداری، شکل گرفته است.

وی افزود: این شهرک در حال حاضر 59 بلوک مسکونی 20 تا 30 طبقه دارد که برخی بلوک‌ها در فاصله‌ای کمتر از 6 متر از یکدیگر واقع شده و می‌تواند در صورت بروز حادثه، تبدیل به یکی از فجایع شهرسازی، شود.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه این شهرک متشکل از برج‌های بلندمرتبه و متراکم است که شبکه معابر مصوب ندارد، گفت: اگر میانگین برای هر بلوک 25 طبقه در نظر بگیریم و در هر طبقه 10 واحد باشد، همچنین سرانه هر خانوار 4 نفر پیش‌بینی شود، 56 هزار نفر در این شهرک، ساکن خواهند شد.

نژادبهرام ادامه داد: بررسی‌های به عمل آمده در جریان بررسی طرح تفصیلی ویژه منطقه 22 نشان می‌دهد، شهرک مروارید از حداقلی‌ترین سرانه خدماتی بهره برده است.

وی گفت: برای حل مشکلات حقوقی و شهرسازی پیچیده شهرک مروارید به پیروز حناچی شهردار تهران تذکر می‌دهم و باید با تشکیل کارگروهی متشکل از شهرداری تهران، وزیر راه و شهرسازی، وزیر جهاد کشاورزی، دبیرشورای عالی شهرسازی، و رئیس شورای شهر مشکلات این شهرک، بررسی شود.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران اظهار داشت: پس از حل مشکلات حقوقی باید موضوع نداشتن پروانه برای 14 بلوک مسکونی شهرک، بررسی به عمل آید و اقدامات لازم صورت گیرد  همچنین با کاستن از بارگذاری شهرک مروارید و توزیع جغرافیایی عادلانه‌تر در زمینه خدمات، اقدامات مناسب را انجام داد و از ثبت میراثی منحط، خارج از ضابطه و فاقد استاندارد جلوگیری کرد.