عضو شورای اسلامی شهر تهران نسبت به زمان صدور پروانه و گواهی‌های ساختمانی در جلسه علنی شورای شهر واکنش نشان داد.

به گزارش مرور نیوز، مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در تذکری در جلسه علنی امروز شورای شهر گفت: رعایت قانون و اجرای مصوبات شورا مهم ترین انتظار اعضا شورا از شهردار و مدیران شهرداری تهران است، تا با رعایت و اجرای دقیق و به موقع مصوبات شورا زمینه اداره هر چه بهتر شهر و شهرداری تهران فراهم شود.

وی ادامه داد: شهرداری تهران در چارچوب ماده 42 برنامه سوم توسعه شهر تهران مکلف بوده است در راستای شفافیت، هوشمندسازی و پایش مستمر فرایند کنترل و نظارت بر تحولات کالبدی و ساخت و ساز در شهر و ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان اقداماتی عملیاتی کند.

عضو شورای شهر تهران در خصوص این اقدامات گفت: بند ۲ عنوان می کند که باید در ضوابط و مقررات و اصلاح فرایندها و سازوکارهای مؤثر بر صدور پروانه و گواهی ساختمان به منظور کاهش زمان صدور پروانه و گواهی‌های ساختمانی تا پایان سال اول برنامه بازنگری کرد.

فراهانی ادامه داد: همچنین در بند 3 به ایجاد شفافیت، رفع تفسیرپذیری و انتشار بر خط عمومی قوانین، ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری و دستورالعمل‌ها، ابلاغیه‌ها و مصوبات مرتبط با ساخت و ساز و فرآیندهای حوزه شهرسازی و معماری و دسترسی حداکثری شهروندان به آن‌ها تا پایان سال اول برنامه تاکید شده است.

وی با اشاره به بند ۵ اظهار کرد: ارائه تمامی خدمات شهرسازی و معماری شهرداری از جمله صدور پروانه و گواهی‌های ساختمانی به صورت هوشمند و غیرحضوری (شهروندمحور) تا پایان سال اول برنامه از این جمله است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه علی رغم اتمام مهلت مقرر قانونی تا کنون شاهد اجرای تکالیف یاد شده از سوی شهرداری تهران نبوده ایم.

وی ادامه داد: اقدام لازم از سوی شهرداری تهران باید در اسرع وقت صورت گیرد زیرا بدون شک اجرای هر چه سریعتر این تکلیف می تواند زمینه ساز جلب رضایت شهروندان معزز تهرانی و بهبود فرآیندهای بخش معماری و شهرسازی شود.