زهرا صدراعظم نوری در خصوص عدم تامین پارکینگ برای ساختمان جدید پلاسکو گفت: این ساختمان به صورت شتابان بدون اخذ پروانه ساختمانی احداث مجدد شده و مطلع شده‌ایم تأمین پارکینگ کافی برای این ملک را منتفی اعلام کرده اند.

به گزارش مرور نیوز، زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر در دویست و یازدهمین جلسه شورای شهر تهران درباره موضوع تأمین پارکینگ برای ساختمان پلاسکو در تذکری به شورای عالی معماری و شهرسازی اظهار داشت: مطابق بند 6 طرح تفصیلی مصوب شورای عالی شهرسازی، تأمین پارکینگ در پروانه ساختمانی هر یک از کاربری‌ها برای همه ساختمان‌ها و در همه پهنه‌ها الزامی است.

عضو شورای شهر تهران افزود: مطابق تبصره 10 طرح تفصیلی، همه ادارات، ارگان‌ها، نهادها، مؤسسات، شرکت‌های دولتی و غیردولتی، بیمارستان‌ها و فروشگاه‌های بزرگ با عملکردهای مختلف در زمان احداث تجدید بنا و یا ساماندهی فضای ساختمان، ملزم به تأمین پارکینگ هستند

نوری در مورد ساختمان پلاسکو گفت: این ساختمان به صورت شتابان بدون اخذ پروانه ساختمانی احداث مجدد شده و مطلع شده‌ایم که شورای عالی معماری و شهرسازی برای مالکین ساختمان پلاسکو استثناء‌ قائل شده و تأمین پارکینگ کافی برای این ملک را منتفی اعلام کرده است در صورتی که پلاسکو به 709 پارکینگ نیاز دارد.

وی گفت: این تعداد پارکینگ فقط با بازسازی پارکینگ پروانه، قطعاً کفاف مراجعین و کسبه را نخواهد داد. لذا باید قطعه زمین متعلق به بنیاد مستضعفان در مجاور پاساژ پلاسکو  تبدیل به پارکینگ پاساژ شود.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران بیان داشت: زمین پلاسکو متعلق به بنیاد مستضعفان است و این بنیاد می‌تواند ساخت پارکینگ مورد نیاز را تأمین کند.

وی خاطرنشان کرد: سؤال من از وزیر راه و شهرسازی این است که اگر مردم عادی می‌خواستند چنین مجتمعی بسازند شورای عالی شهرسازی و معماری بدون در نظر گرفتن پارکینگ ساخت چنین مجموعه‌ای را مصوب می‌کرد؟

نوری اظهار داشت: انتظار ما از وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس شورای عالی شهرسازی و معماری این است که نسبت به رعایت ضوابط و مقررات تأکید بیشتری اعمال کند و هیچگونه استثنایی قائل نشود.