رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: مرداد ۱۳۹۷ نیز به‎مدت یک‎سال تصمیم ‌گیری درباره قیمت خودرو به ستاد تنظیم بازار سپرده و عملاً شورای رقابت از گردونه قیمت گذاری کنار گذاشته شد.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست مسوولان عالی قضائی به ارائه گزارشی از وضعیت بازار خودرو پرداخت و گفت: شرکت ‌های خودروساز از اسفند سال گذشته هیچ اعلامی مبنی بر فروش فوری نداشته‌اند.

وی افزود: مرداد ۱۳۹۷ نیز به‎مدت یک‎سال تصمیم ‌گیری درباره قیمت خودرو به ستاد تنظیم بازار سپرده و عملاً شورای رقابت از گردونه قیمت گذاری کنار گذاشته شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: با اینکه مدت یک‎ ساله مذکور بیش از ۶ ماه است که اتمام یافته است، شورای رقابت همچنان در این فرایند دخیل نیست؛ در حالی که قیمت گذاری پیشنهادی این شورا با آنچه به‎صورت رسمی اعلام شده، اختلاف فاحش دارد.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با وزیر صمت برگزار شد، مقرر شد این وزارتخانه اختیارات شورای رقابت در قیمت گذاری خودرو را با قید فوریت همچون گذشته به این شورا بازگرداند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیگیری‌های این سازمان درباره مطالبه افزایش دستمزد کارگران در سال ۹۹ گفت: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته و گفت‌وگو با وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی، مقرر شد شورای عالی کار در هفته جاری تشکیل جلسه داده و موضوع افزایش حداقل دستمزد کارگران و افزایش حق مسکن آنها در سال جاری را در دستور کار قرار دهد.