رئیس پلیس امنیت اقتصادی از کشف ۴۸۵ میلیارد و ۸۴۱ میلیون ریال کالای اساسی احتکار شده در کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی با اشاره به تشدید طرح مبارزه با احتکار کالا‌های اساسی اظهار کرد: با توجه به نوسانات ارزی و قیمت کالا‌ها در بازار داخل، طرح تشدید مبارزه و مقابله با احتکار کالا‌های اساسی و ضروری به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت و همچنان در سطح کشور در حال اجرا است.

وی افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی در ۷۲ ساعت از ۱۳ اردیبهشت تا ۱۵ اردیبهشت ۹۹ با کار اطلاعاتی دقیق، محل دپو و احتکار کالاهای اساسی و ضروری از قبیل انواع حبوبات، غلات، مواد غذایی، پروتئینی و انواع مواد شوینده را شناسایی کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی در بازرسی از این انبار‌ها موفق به کشف ۲ هزار و ۵۱۴ تن و ۱۹۰ کیلوگرم انواع کالا‌های اساسی و ضروری، مواد غذایی و پروتئینی، به همراه ۲۲ تن انواع کود شیمیایی، ۹۷۲ هزار و ۳۰۰ نخ سیگار، ۱۹ هزار و ۹۰۰ قوطی انواع رب گوجه فرنگی، دو میلیون و ۴۲۳ هزار و ۲۱۰ قلم انواع دارو و لوازم آرایشی بهداشتی، یک هزار و ۹۸۹ دستگاه انواع لوازم خانگی و ۱۲ هزار و ۶۰۰ قطعه انواع لوازم یدکی، ۸۰ هزار و ۲۸۴ بطری انواع نوشابه و آبمیوه و مواد شوینده، ۴۹ هزار و ۳۰۰ بسته انواع ماکارونی شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های مکشوفه را بیش از ۴۸۵ میلیارد و ۸۴۱ میلیون ریال برآورد کرده و در این رابطه ۱۵۸ محتکر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل تعزیرات حکومتی شدند.

سردار مقیمی با بیان اینکه اینکه بیشترین کشفیات در استان‌های هرمزگان، خراسان رضوی و فارس بوده از هموطنان خواست در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه فعالیت افراد فرصت‌طلب و سودجو در زمینه احتکار و قاچاق کالا و ارز، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.