معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا از روش جدید سرقت موبایل به بهانه تماس ضروری با خانواده و آشنایان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ رضا موذن معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با اشاره به گزارش وقوع سرقت گوشی های تلفن های همراه با شیوه و شگرد اغفال در سطح معابر و اماکن عمومی، اظهار کرد: استفاده از تلفن همراه بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی و عدم توجه به توصیه‌های پلیسی توسط شهروندان، سارقان را به ارتکاب موبایل قاپی ترغیب می‌کند.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی افزود: سارقان در این روش، سوژه های خود را که اغلب از میان زنان، کودکان و افراد کهنسال است، انتخاب کرده و پس از دریافت گوشی تلفن همراه از آنان به بهانه هایی همچون تماس ضروری با خانواده و آشنایان، اقدام به سرقت می کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پلیس با اجرای طرح های عملیاتی مستمر برخورد قاطعانه با این گونه جرایم را در دستور کار دارد، تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با سرعت و دقت نسبت به پی جویی این قبیل پرونده ها اقدام و بازگرداندن اموال مسروقه به مال باختگان را در اولویت قرار می دهند.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا در پایان به والدین توصیه کرد: از در اختیار قرار دادن گوشی‌ های گران قیمت به کودکان خودداری تا زمینه سرقت برای سارقان فراهم نشود.