پیام تبریک وزیر آموزش و پرورش به مناسبت روز جهانی ارتباطات منتشر شد.

به گزارش مرور نیوز، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی ضمن ارج نهادن به زحمات و خدمات تلاشگران وکنشگران عرصه اطلاع رسانی و روابط عمومی، اظهار کرد: بی تردید روابط عمومی پل ارتباطی مستحکمی است بین افراد جامعه، سازمان‌ها و نهادها که همواره به عنوان یکی از عناصر اصلی و کاربردی درارتقاء و پیشرفت سازمانی جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: روابط عمومی و ارتباطات می‌تواند کلید واژه‌های خلاقیت، ابتکار، هم افزایی وشکوفایی را تحقق عینی بخشد و با تلاشی آگاهانه ضمن ارائه تصویر صحیحی از وضع و واقعیت موجود، برمبنای رفتار آگاهانه و همدلانه و اخلاق حرفه‌ای اهتمام داشته باشد.

متن پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

به نام خداوند جان و خرد                                 کزین برتر اندیشه برنگذرد

در سال پایانی دهه دوم هزاره سوم میلادی، ارتباطات و روابط عمومی با نقش کلیدی، اثرگذار و راهبردی خود و به عنوان هنر هشتم، عنصر اصلی در ارتقاء و پیشرفت هر سازمان، نهاد و جامعه‌ای در دهکده جهانی است.

روابط عمومی و ارتباطات می‌تواند کلید واژه‌های خلاقیت، ابتکار، هم افزایی وشکوفایی را تحقق عینی بخشد و با تلاشی آگاهانه ضمن ارائه تصویر صحیحی از وضع و واقعیت موجود، برمبنای رفتار آگاهانه و همدلانه و اخلاق حرفه‌ای اهتمام داشته باشد.

امروزه ابزار ارتباطی، به وسیله‌ای برای آموزش و تحقق توسعه کشورها تبدیل شده‌اند. ارتباطات به ویژه از جنس الکترونیکی، بخش لاینفک زندگی بشر امروز در حوزه‌های مختلف است و اطلاعات و ارتباطات در جامعه فرا صنعتی کنونی، معیار اصلی توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود.

در دنیای امروز که از آن به عنوان عصر ارتباطات یاد می‌شود، تعامل و ارتباط دوسویه با مخاطبان، از اصول اساسی در هر سازمان است و به عنوان یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در حیات اجتماعی به شمار می‌رود؛ همچنان که بهبود کیفی فعالیت‌ها و افزایش بهره‌وری سازمانی ناگزیر از برقراری ارتباطات تعاملی است.

گرامی داشت ۲۷ اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در تقویم کشورمان بیانگر اهمیت و جایگاه والای ارتباطات و روابط عمومی بوده و در حقیقت فرصت ارزشمندی برای تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های صادقانه سخت کوشان عرصه ارتباطات و روابط عمومی است، عاشقانی که شبانه روز در ایفای نقش خود تلاش می‌کنند.

بی تردیدروابط عمومی پل ارتباطی مستحکمی است بین افراد جامعه، سازمان‌ها و نهادها که همواره به عنوان یکی از عناصر اصلی و کاربردی درارتقاء و پیشرفت سازمانی جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.

توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می‌تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است.

از آنجاییکه در سند تحول بنیادین و رویکرد نوین نظام تعلیم و تربیت به ضرورت مشارکت ارکان سهیم در آموزش و پرورش، که فضای مجازی و رسانه یکی از آنهاست، تاکید فراوان شده است؛ وزارت آموزش وپرورش ازابتدا با استراتژی «آموزش تعطیل نمی‌شود» و با  هدف استمرار جریان یادگیری به دنبال برقراری ارتباط بین معلم و دانش‌آموز بودلذا از تهدیدی که با شیوع ویروس کرونا در حوزه سلامت مردم و دانش آموزان ایجاد شده بود، بزرگترین فرصت توسعه یادگیری‌های الکترونیکی را ایجاد و روز میلاد خجسته قائم آل محمد (عج) به نفع عدالت آموزشی از شبکه آموزشی دانش آموزان ( شاد ) با هدف کیفیت بخشی به خدمات آموزش مجازی و ایجاد یک نظام هدفمند و تعاملی را بهره برداری نمود؛که معلمان و دانش آموزان می‌توانند به راحتی در فضایی امن همچون فضای مدرسه با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند. شایسته است با توجه به ایجاد فضایی متفاوت در زیست بوم جدید فناوری و شکل گیری شبکه شاد به عنوان یک رسانه بزرگ آموزشی؛ حوزه‌های اطلاع رسانی و ارتباطات در این زمینه گام‌های اساسی بردارند.

ضمن ارج نهادن به زحمات و خدمات تلاشگران وکنشگران عرصه اطلاع رسانی و روابط عمومی به ویژه درخانواده بزرگ آموزش و پرورش کشور، این روز ارزشمند را به همه نیروهای متعهد، کوشا و اندیشمند روابط عمومی تبریک عرض می‌نمایم.

امید است در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید» مزین شده است روابط عمومی به عنوان یکی از ارکان مهم تاثیرگذار در امر اطلاع رسانی و امیدآفرینی، با همیاری گسترده درون و برون سازمانی بتواند بیش از پیش در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران ایفای نقش کند.

ان شاءالله با همت و عزم راسخ، شاهد فتح قله‌های پیروزی و سربلندی در توسعه و استمرار خدمت خالصانه به مردم شریف کشورمان در سراسر میهن اسلامی باشیم.

سلامتی، کامیابی و توفیقات روزافزون را  برای شما عزیزان از خداوند متعال خواستارم.»