جانشین فرمانده ناجا به جریان سازی رسانه های معاند علیه مرزبانان تایباد واکنش نشان داد.

به گزارش مرور نیوز، سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده ناجا در جلسه شورای عمومی ستاد مرزبانی ناجا با تسلیت سالروز شهادت امام علی (ع)، گفت: آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه همرزمان عزیزم در ماه مبارک رمضان را دارم، ان شاء الله که خداوند در این ماه عزیز دعای همه ما را مستجاب کند تا از فیوضات آن بهره کافی را ببریم.

وی با اشاره به شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه سروان حمید فعله گری در راه حراست و حفاظت از مرزهای غرب کشور، افزود: شهادت این مرزبان بزرگ برای ما و همرزمان او سخت و ناگوار است، از خداوند عاجزانه می خواهیم روح شهید مرزبان را با روح شهید محراب، حضرت علی (ع) محشور کند.

جانشین فرمانده ناجا با اظهار رضایت از عملکرد مرزبانان در مرزهای کشور، تصریح کرد: خدمات ارزنده‌ای در زمینه حقوق، مزایا و معیشت مرزبانی انجام شد که لازم می دانم از فرمانده نیروی انتظامی برای توجه به وضعیت معیشتی مرزبانان تشکر کنم.

سردار رضایی بر ساخت شهرک‌های مسکونی سازمانی در مرزها تأکید کرد و گفت: در حوزه شهرک‌های مسکونی سازمانی اقدامات شایسته ای صورت گرفته که نیازمند توجه ویژه است، شهرک‌‌های مسکونی سازمانی برای مرزبانان توان رزم تلقی می‌گردد و ضرورتی اجتناب ناپذیر است که باید پیگیری و مطالبه شود.

وی با تبیین منشور و فرهنگ سازمانی در مرزبانی و ملزومات اجرای آنها، اظهار داشت: فرهنگ سازمانی همان فرهنگ اسلامی بوده که به ما عرق دینی و همدوستی می‌دهد، باید آداب و رفتار به یک فرهنگ در مرزبانی تبدیل شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی بر انضباط معنوی و ظاهری تأکید کرد و افزود: انضباط باید توأم با رأفت و عطوفت باشد، باید به مولفه و آیین نامه انضباطی  ابلاغی از سوی ستاد کل نیروی مسلح توجه شود.

سردار رضایی فعالیت‌های اجتماعی را برای پیشگیری از جرایم مرزی و آشنایی مرزنشینان با قوانین و جرایم مرزی امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: انعکاس فعالیت‌های شبانه‌روزی مرزبانان باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد چرا که موجب آشنایی آحاد جامعه و مرزنشینان با وظایف شبانه روزی مرزبانان می‌شود.

وی بر اجرای مولفه های آموزشی و استمرار آن در میدان عمل تأکید کرد و گفت: تقویت مهارت باید کمیت را جبران کند که این امر مستلزم کیفیت آموزش‌های میدانی است که باید ارتقاء پیدا کند.

جانشین فرمانده ناجا به وظایف پایانه مرزهای پرداخت و اظهار داشت: مسؤولان پایانه های مرزی باید با وظایف و اختیارات معاهداتی در سطح ملی، منطقه ای و محلی توجیه شوند که ضروریست در این خصوص جلسات لازم برگزار گردد.

سردار رضایی بر رعایت نکات بهداشتی در مرزها تأکید و افزود: سالک زدایی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در بین مرزنشینان و مرزبانان باید در مناطق مرزی با جدیت پیگیری و رعایت نکات لازم همواره اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به جریان سازی سازمان یافته رسانه های معاند علیه مرزبانان در منطقه مرزی تایباد، بیان داشت: روز گذشته نشست مطلوبی بین مرزبانان دو کشور ایران و افغانستان در تایباد برگزار شد که نیاز است از زحمات سردار «جان‌نثار» فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی و جناب سرهنگ «صمدی»  فرمانده هنگ مرزی تایباد تشکر کنم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه هرگونه تردد غیرمجاز در مرز جرم است، ادامه داد: مرز جایگاه ملی و بین المللی دارد و مرزبانان همواره کوشا هستند و به دور از هرگونه تنش از سرحدات ایران اسلامی حراست و پاسداری می کنند.

سردار رضایی در خاتمه انتصاب حجت الاسلام و المسلمین «علی‌اکبر صوفی» را در سمت جانشینی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا تبریک گفت و خاطرنشان کرد: با بینشی که از وی سراغ داریم، انتظار می رود که فرهنگ سازمانی که برگرفته از فرهنگ اسلامی است در نیروی انتظامی مورد توجه قرار گیرد.