براساس اعلام وزیر آموزش و پرورش 10 تا 15 درصد دانش‌آموزان پس از تعطیلی به مدارس مراجعه کردند.

به گزارش مرور نیوز، نخستین نشست خبری محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در سال 99 امروز یکشنبه 28 اردیبهشت با رسانه‌ها برگزار شد.

محسن حاجی‌میرزایی در این نشست با اشاره به اینکه شرایط کرونا مجموعه بخش‌های جامعه از جمله نظام آموزشی را متاثر کرد، گفت: با تعطیلات طولانی مدارس مواجه شدیم و باید تدبیر می‌کردیم که این وقفه باعث کاستی در امر آموزش نشود. مجموعه تدابیری که امکان‌پذیر بود اتخاذ شد و از تلویزیون کمک گرفتیم، چند روز پس از تعطیلی مدارس، آموزش‌های تلویزیونی آغاز شد و تا پایان اردیبهشت آموزش‌ها ارائه می‌شود و با استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان مواجه بود و بیش از 27 میلیون بار محتوای دروس دانلود شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ارتباط در تلویزیون یک‌سویه است و ما نیاز به ارتباط تعاملی داشتیم تا کنترل تکالیف و ارزیابی از آموخته‌ها ممکن باشد بنابراین سامانه شاد راه‌اندازی شد و تاکنون بیش از 12.5 میلیون دانش‌آموز، 98 درصد مدیران و بیش از 86 درصد معلمان عضو آن هستند.

10 تا 15 درصد دانش‌آموزان پس از تعطیلی به مدارس مراجعه کردند

حاجی میرزایی بیان کرد: برخی دانش آموزان به آموزش تلویزیونی و مجازی دسترسی نداشتند و در تمام استان‌ها بسته‌های خودآموز آموزشی تولید و ارائه شد و در مناطق کم‌جمعیت روستایی کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شد اما ما برای پایان سال تحصیلی نیاز داشتیم اطمینان پیدا کنیم تمام دانش‌آموزان به آموزش دسترسی دارند و از دیروز مدارس بازگشایی شد و دانش‌آموزانی که نیاز به کمک دارند مراجعه می‌کنند، بیش از 95 درصد معلمان در مدارس حاضر بودند و دانش‌آموزان در مناطق مختلف بین 10 تا 15 درصد مراجعه کردند و در مناطق روستایی مراجعه بیشتر بود.

وی افزود: مدیران مدارس و خانواده‌ها حداکثر مراقبت را می‌کنند تا این مرحله را با موفقیت طی کنیم و اگر سال بعد این مشکل وجود داشت امکان آموزش دانش‌آموزان وجود داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه این نشست در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت معلمان غیردولتی و محرومیت آنها از برخی امتیازات و حقوق مناسب اظهار کرد: معلمان در مدارس غیردولتی تحت حمایت هستند و موسسان موظف هستند حقوق را به طور کامل پرداخت کنند و تاخیر در پرداخت حقوق قطعا رسیدگی می شود و مدارسی که این اشکالات را ایجاد کردند، مورد بازخواست قرار می‌گیرند. در ازای خدماتی که مدارس غیردولتی به معلمان می‌دهند از تسهیلات وام کم‌بهره به مبلغ 16 میلیون تومان به ازای هر کارمند بهره مند می‌شوند.

وی ادامه داد: مدارس غیردولتی کمتر از 15 درصد مدارس است و بازگشایی مدارس برای این است که مطمئن شویم هیچ دانش‌آموزی از آموزش‌ها محروم نشده است و ارتباط این مسئله با حمایت از مدارس غیردولتی مناسب صحیح نیست.